Performancing Metrics

قدیمی‌ترین کارخانه بسته‌بندی کشور تعطیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 313706
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 19:06
عضو انجمن تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا از تعطیلی قدیمی‌ترین کارخانه بسته‌بندی کشور خبر داد و از رئیس جمهور خواست تا در شرایط پسابرجام که دولت پول‌هایی را در بخش‌های زیان ده دولتی هزینه می‌کند، به بخش خصوصی هم کمک کند.

اتاق خبر: پرویز علیپور با بیان اینکه کارخانه کارتن‌سازی پارس با قدمت 50 ساله از خرداد امسال تعطیل شده است، اظهار داشت:‌ این کارخانه با اشتغال‌زایی 500 نفری و در شرایطی که یکی از 4 کارخانه بزرگ کارتن‌سازی کشور محسوب می‌شود، به دلیل خودداری سیستم بانکی از اجرای مصوبات ستاد تسهیل تعطیل شد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی ادامه داد: 60 درصد سهام کارخانه مقوای پارس متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی بود که بین سال‌های 83 تا 84 حدود 4 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات بانکی از بانک ملی برای این کارخانه اخذ شده بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان نیازی به دریافت این تسهیلات نبوده است، گفت: در سال 84 همزمان با آخرین مرحله دریافت وام، شرکت به دلیل سوء مدیریت به زیاندهی رسید و پس از آن بانک ملی این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرد.

به گفته علیپور، پس از گذشت 4 سال شرکت دوباره به بخش خصوصی دیگری واگذار می‌شود و در این شرایط، بدهی این شرکت به بانک ملی به 9 میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال 90 در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار حل این مشکل شدیم، گفت: در آن زمان، موضوع در وزارت صنعت پیگیری و قرار شد برای پرداخت بدهی معوق این شرکت 6 ماه تنفس داده شود و پس از آن بدهی در 54 قسط پرداخت شود.

علیپور گفت: در آن زمان 5 فقره مصوبه ستاد تسهیل امور زیرمجموعه وزارت صنعت صادر شد که با وجود امضای نماینده بانک ملی، این بانک از اجرای آن خودداری کرد.

وی توضیح داد: طبق مصوبه ستاد تسهیل امور قرار بود بدهی شرکت در 5 سال تقسیط شود که اجرایی نشد.

عضو انجمن تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: همچنین بانک ملت حدود یک میلیارد تومان از شرکت مقوای پارس طلبکار بود که قرار شد این رقم نیز پس از تنفس سه ماهه به صورت اقساط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این مصوبات اجرایی نشد و بانک ملی کارخانه را به مزایده گذاشت، گفت: در جریان این مزایده، ارزش تعیین شده برای کارخانه به اندازه یک هفدهم ارزش واقعی آن بود و بانک ملی قصد داشت این کارخانه را به ثمن بخس از ما بگیرد.

علیپور با بیان اینکه در حال حاضر قدیمی‌ترین کارخانه بسته‌بندی کشور تعطیل است، گفت: از رئیس جمهور تقاضا داریم تا همانطور که مشکلات هسته‌ای کشور را برطرف کرد برای رفع مشکل این کارخانه نیز فکری کند.

وی خواستار انعقاد قرارداد ارفاقی بین این کارخانه و بانک ملی شد و گفت:‌ در این صورت پس از یک دوره تنفس 6 ماهه، کل بدهی در 54 ماه قسط‌ بندی خواهد شد.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین کارخانه بسته‌بندی کشور توان تولید 36 هزار تن مقوا را در سال دارا است و محصولات این کارخانه به عراق، افغانستان صادر می‌شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید