Performancing Metrics

هتل داران استان زنجان با ضرر مالی مواجه هستند | اتاق خبر
کد خبر: 313728
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 05:12
رئیس جامعه هتلداران استان زنجان گفت: هتل داران استان زنجان با ضرر مالی مواجه هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، کامیار اسکندریون ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصد اشغال پایین هتل‌های استان زنجان و هزینه‌های سنگین در ارتباط با پرداخت حقوق کارمندان و قیمت بالای حامل‌های انرژی باعث شده تا بسیاری از هتل‌داران استان با ضرر مالی مواجه شوند و اسباب ورشکستگی را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: بسته‌های حمایتی در زمینه پرداخت قیمت حامل‌های انرژی که در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی‌شده بود که اختصاص نیافت و هتلداران را در پرداخت این هزینه‌ها با مشکلاتی مواجه کرده است.

اسکندریون تصریح کرد: در زمان هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بود تا یک بسته حمایتی برای هتل‌ها و تأسیسات گردشگری اختصاص یابد که تاکنون این امر محقق نشده است.

رئیس جامعه هتلداران استان زنجان گفت: هتل‌ها ۳۵ درصد مالیات می‌دهند و برای جبران هزینه‌ها قیمت را بالا می ببرند و اگر مالیات کاهش یابد قیمت هم پایین می‌آید.

وی به تعیین نرخ پذیرش مهمان در هتل‌ها اشاره کرد و افزود: نرخ‌های مصوب طبق توافق با نظر تشکل‌های صنفی و انجمن گردشگری افزایش پیدا می‌کند و اگر به اعتقاد برخی از افراد این نرخ‌ها زیاد است، به دلیل بالا بودن هزینه‌های تمام‌شده برای هتل‌داران است.

رئیس جامعه هتلداران استان زنجان  گفت: پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است و همه مردم باید تابع آن باشند و هم‌اکنون هتل‌داران در حدود ۳۵ درصد درآمد خود را به‌عنوان مالیات پرداخت می‌کنند که این امر باعث شده تا تعرفه هتل‌ها نیز افزایش پیدا کند. 

اسکندریون یادآور شد: کاهش میزان مالیات باعث کاهش قیمت تعرفه هتل‌ها می‌شود.

وی به برنامه‌های عید نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اسکان نوروز ۹۵ تا آخر بهمن اعلام خواهد شد. 

رئیس جامعه هتلداران استان زنجان گفت: ظرفیت هتل‌ها و مراکز پذیرش مسافر استان  اعم از مدارس و مسافرخانه‌ها و کمپین‌ها پاسخ‌گوی نیاز مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

اسکندریون افزود: سال گذشته تخفیف ارائه‌شده به مسافران نوروزی ۴۰ درصد بود و استقبال از مراکز اقامتی زنجان در نوروز سال ۹۴ بهتر از سال گذشته بود چرا  که باز بودن بازار زنجان و وضعیت جوی خوب و تبلیغات از طریق رسانه ملی  در جذب مسافران مؤثر بوده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید