Performancing Metrics

بهترین مکان‌ها برای سفر ماجراجویانه در سال ۲۰۱۶ | اتاق خبر
کد خبر: 313779
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 09:58
آیا می‌خواهید در سال جدید سفر‌های هیجان‌انگیز و بی‌همتایی داشته باشید؟ آیا از شبیه بقیه بودن و سفرهای تکراری خسته شده‌اید؟

آیا می‌خواهید در سال جدید سفر‌های هیجان‌انگیز و بی‌همتایی داشته باشید؟ آیا از شبیه بقیه بودن و سفرهای تکراری خسته شده‌اید؟ 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، برایتان جذاب نیست که مدتی را میان قوم هدزا، آخرین شکارچیان دائم آفریقایی و در ساحل دریاچه‌ی ایاسی در تانزانیا بگذرانید؟ یا در نیوزیلند اسکی روی آب با هلیکوپتر (heli-surfing) را امتحان کنید؟ یا حتی با عقاب‌های طلایی غرب وحشی مغولستان به شکار بپردازید؟ آژانس مسافرتی سیب‌زمینی سیاه (Black Tomato) فهرستی از بهترین مقصدهای سفر در سال ۲۰۱۶ را ارائه کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مغولستان غربی

 اگر به دنبال چیزی فراتر از مسیرهای پرتردد هستید، شاخه‌ی سفرهای اکتشافی این شرکت اینترنتی، به اسم اپیک تومیتو (Epic Tomato)، سفرهای ادیسه‌وار منحصر به‌ فردی را به مقصد تعدادی از مکان‌های چالش‌برانگیز جهان ترتیب می‌دهد. پرش از بالای آبشارهای کایتور روی زمین جنگل‌های بارانی غرب گویان و اسنوکایتینگ (Snow-kiting) در ناحیه‌ی کاملاً ناشناخته‌ی قطب جنوب مثال‌هایی از تورهای این شرکت که برای اولین بار در جهان انجام می‌شوند (World First)، هستند.

گویان

 به کمک تورهای ورلد فرست بلک تمیتو به گویان، می‌توانید اولین انسانی باشید که به آن‌سوی آبشارهای کایتور سفر می‌کند.

نوآوری تم اصلی بلک تومیتو است و تنها به سفر به مناطق دورافتاده محدود نمی‌شود: تام مرچنت، بنیان‌گذار این شرکت و تیمش تصمیم دارند که حتی بی‌خطرترین و معمولی‌ترین بخش‌های سفر را هم ارتقا دهند. آنها در حال کار روی این ایده‌ها مانند ایجاد بازی‌های آنلاینی هستند که مشتریان بتوانند هنگامی که منتظر ترخیص گمرکی هستند، بازی کنند و فرد برنده از سوی شرکت جایزه‌ای مثل یک روز سفر و ماجراجویی رایگان دریافت کند.

در جلسه‌ای که به تازگی در نیویورک برگزار شد، مرچنت فهرست شخصی‌اش از مکان‌هایی که مسافرین شجاع باید در برنامه‌ی امسالشان در نظر بگیرند، منتشر کرد. یکی از مقاصدی که مرچنت برای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است، سفر با قایق در مسیر رودخانه‌ی می (May River) در کوه‌های استار در پاپوای گینه‌ی نو است، که وی آن را " یکی از نقاط پایانی واقعی جهان (که با اقوام آدمخوار تکمیل می‌شود) می‌داند؛ سفری که هیچ فرد غربی در صد سال اخیر انجام نداده است.

در ادامه، گزینه‌های وی برای سال پیش رو را می‌آوریم، ترکیبی جذاب از مکان‌های کمتر بازدید شده که هنوز طلسم‌شان باطل نشده و مکان‌های شناخته‌شده‌تری که به دلایل جدید بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ به کجا سفر کنیم؟

 به گفته‌ی تام مرچنت، مؤسس بلک تومیتو، اتیوپی تجارب منحصربه‌فردی را به مسافران ارائه می‌دهد

اتیوپی

بلک تومیتو شهرت قابل تحسینی در زمینه‌ی برنامه‌ریزی ماجراجویی‌های سیاحتی در قاره‌ی آفریقا از نامیبیا گرفته تا تانزانیا و مابین آن‌ها را دارد. تام مرچنت می‌گوید:

اتیوپی در توصیف نمی‌گنجد، من مدتی است از میان همه‌ی مکان‌ها به آفریقا علاقه‌ی عجیبی پیدا کرده‌ام. آفریقا همه چیز دارد: کوه‌های بزرگ و دره‌های سرسبز در شمال، شب‌های هیجان‌اانگیز در کافه‌های جز زیرزمینی آدیس‌آبابا و منظره‌ی نفس‌گیر دریاچه‌ی لانگانو.

وی معتقد است که با اینکه کلبه‌های لوکس آفریقا هنوز در سطح سایر اقامتگاه‌های آن‌جا نیستند، اما مدام در حال پیشرفت هستند.

فنلاند

 مجمع‌الجزایر بکر فنلاند و مسیرهای بینشان، گزینه‌ای فوق‌العاده برای یک تعطیلات تابستانی بی‌همتا است

فنلاند

این سرزمین اسکاندیناوی که اغلب آن را کشوری سرد می‌دانند، در تابستان، گزینه‌ی عالی و وسوسه‌کننده برای خیل عظیم گردشگران است. علت این امر شاید ۱۸۸۰۰۰ دریاچه، آبی که "یکی از زلال‌ترین‌هایی است که دیده‌اید" و دورافتادگی فریبنده‌ی آن است. برای لذت بردن کامل از طبیعت فصلی آن،  بهتر است بین مجمع‌الجزایر آن از تورکو در جنوب شرقی تا استکهلم، قایق‌سواری یا دوچرخه‌سواری کنید.

ایسلند

این کشور فوق‌العاده زیبا، که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بحرانی ناتوان‌کننده را از سر گذراند، به گفته‌ی مرچنت "هرگز اینقدر قدرتمند نبوده است". در برهوت برف‌گیر دشت‌های میدگارد، بلک تومیتو پروژه‌ی بلینک (چشم به هم زدن، برگرفته از مفهوم در چشم بر هم زدنی از دست می‌رود) را به راه انداخته‌ است: اقامتگاه‌های موقت پاپ-آپ برای مسافرانی که به دنبال چیزی کاملاً متفاوت هستند. مرچنت می‌گوید:

لوکس بودن علاوه بر قیمت، به معنای منحصر به‌ فرد بودن سفر هم هست. شما مکان را انتخاب می‌کنید و روزی که می‌روید اقامتگاه شما نابود می‌شود تا مطمئن باشید که هیچ‌کس دیگری تجربه‌ای دقیقاً مشابه تجربه‌ی شما نخواهد داشت.(بلک تومیتو همچنین مشغول کار روی اتاقک‌های پیش‌ساخته‌ای است که در آن‌ها همه‌چیز، از رومیزی‌ها تا لوازم حمام و توالت کاملاً شخصی‌سازی شده‌اند. علاوه بر این تصمیم دارد که بلینک را به سایر مناطق مثل اسکاتلند، آفریقا و نیوزیلند نیز گسترش دهد).

جزیره‌ی پالاوان در فیلیپین، مقصدی در حال ظهور برای موج جدیدی از مسافران لوکس است.

فیلیپین

مرچنت برای اولین بار پانزده سال پیش، دو ماه را به سواری مجانی در قایق‌های ماهیگیری در دریای جنوبی چین گذراند. وی معتقد است که این کشور ۷۱۰۰ نفری در کناره‌ی غربی اقیانوس آرام که قبلاً به خاطر کلکسیون کفش عجیب بانوی اول سابقش یعنی ایملدا مارکوس، در عناوین خبرها حضور داشت، امروزه تبدیل به مقصدی "شگفت‌انگیز" شده است. این سرزمین، بهشت غواصان و منزلگاه انبوهی از تفریحگاه‌های لوکس مثل آمانپولو در جنوب غربی جزیره‌ی جنگلی پالاوان است. و این موضوع حداقل در حال حاضر، یک امتیاز محسوب می‌شود.

اسپانیا

امروزه جذابیت ایبریا از موزه‌های مادرید، هیاهوی بارسلونا و سواحل آفتابی مایورکا و منورکا فراتر رفته است. تنوع غذایی عجیب این کشور، غذادوستان بسیاری را به خصوص به سن سباستین و بیلبائو در شمال جذب کرده است. مرچنت می‌گوید:

اینجا واقعاً در حال تبدیل شدن به نیروگاه آشپزی اروپاست.

سریلانکا

 ثبات نوظهور و شگفتی‌های طبیعی سریلانکا، گردشگران سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

سریلانکا

این مستعمره‌ی سابق بریتانیا که پس از جنگ داخلی خونینش در سال ۲۰۰۹ و انتخاب رئیس جمهور جدید در سال ۲۰۱۵ به ثبات و آرامش رسیده است، کنجکاوی گردشگران، به خصوص آمریکایی‌هایی که به دنبال تفاوت هستند، تحریک می‌کند. این کشور که به لحاظ چیزی که مرچنت آن را "خلوص واقعی محصول" می‌داند، غنی است، دارای دره‌های سرسبز (مثل دره‌ی بوگاوانتالاوا که به دره‌ی طلایی چای مشهور است)، انبوه فیل‌ها و اقامتگاه‌های شگفت‌انگیز مثل دو تفریحگاه آمن (Aman)، سواحل بی‌نقص و تعداد زیادی هتل مستقل است.

 اقتصاد تولیدی قوی تایوان، موجب شده است تا صنعت گردشگری، بازدیدکنندگان بسیاری را به سواحل زیبای این کشور بکشاند.

تایوان

مرچنت که تیمش را از هواداران پروپاقرص این کشور می‌داند، معتقد است که تاریخچه‌ی طولانی تولیدی بودن این کشور، اقتصاد خدماتی مستحکمی ایجاد کرده است که حالا در حال تقویت صنعت نوپای گردشگری آن است. به علت تعداد زیاد پرواز‌ها از سمت مراکز آسیایی بسیاری چون هنگ‌کنگ، بسیاری از گردشگران در شهر فرودگاهی تایپه به زمین می‌نشینند و سپس به سمت جنوب حرکت می‌کنند تا سواحل و جزایر بکر آن مثل ساحل بایشا که مورد علاقه‌ی بلک تومیتو است، ببینند.

منبع: کجارو

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید