Performancing Metrics

پافشاری ترکیه بر مواضع خصمانه خود علیه روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 313791
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 01:07
نخست وزیر ترکیه در واکنش به تبلیغات خطاب کردن روسیه به اقدامات خصمانه این کشور، از ادعای دولتش علیه روسیه حمایت کرد.

نخست وزیر ترکیه در واکنش به تبلیغات خطاب کردن روسیه به اقدامات خصمانه این کشور، از ادعای دولتش علیه روسیه حمایت کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از رویترز، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه در سخنانی گفت: نقض حریم هوایی توسط جنگنده های روسی در ابتدا توسط رادارهای ناتو در این کشور به مقامات نظامی ترکیه اعلام شده است.

وی با اشاره به ادعای مقامات روسی در تبلیغات خطاب کردن ادعای دولت ترکیه خاطر نشان کرد که رادارهای ناتو به آنها گفته اند که از سوی جنگنده های روسی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

دولت ترکیه چند روز پیش روسیه را به مجدداً به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرد. این ادعا از سوی مقامات روسیه به شدت پاسخ داده شد. روس ها می گویند این اقدام دولت ترکیه تبلیغات جدید غرب علیه آنهاست.

ایگور کوناشنکوف وزیر دفاع روسیه ادعای دولت ترکیه را بازی جدید تبلیغاتی غرب علیه کشورش خطاب کرد و گفت: به شدت این ادعا را محکوم می کنیم.

در همین رابطه داود اغلو گفت: وقتی تجاوز به حریم کشوری صورت بگیرد نمی توان آن را انکار کرد. این کار از سوی جنگنده های روسی صورت گرفته است. وی افزود: دولت ترکیه به هیچ وجه درصدد افزایش تنش ها با روسیه نیست ولی در حفظ حریم هوایی خود نیز حساس هستیم.

گفتنی است ماه نوامبر یک جنگنده سوخو متعلق به وزارت دفاع روسیه توسط ترکیه هدف قرار گرفت که موجب تیرگی روابط دو کشور شده است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید