Performancing Metrics

تولید 2 میلیون تن فرآورده‌ گوشتی تا پایان برنامه‌ ششم | اتاق خبر
کد خبر: 313914
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 17:58
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت: تولید فرآورده‌های گوشتی تا پایان برنامه‌ ششم به 2 میلیون تن می‌رسد.

اتاق خبر: مجید افلاکی در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی درکشور پایین است، گفت: به شرط ثبات در کشور تا پایان برنامه‌ ششم، تولید این محصولات به 2 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه در ابتدا شرکت‌های گوشتی کشور کمتر از 12 واحد تولیدی بود، عنوان کرد: در دوره جنگ تحمیلی این تعداد به 26 شرکت رسید و اکنون 170 شرکت تولیدی انواع فرآورده‌های پروتئینی در ایران در حال فعالیت هستند.

افلاکی با بیان اینکه تولید این محصولات پس از جنگ تحمیلی از حالت فرآورده‌های سنتی خارج شد، گفت: محصولات پروتئینی ایران از نظر کمیت و کیفیت در آسیا و شمال آفریقا رتبه اول را دارند.

به گفته وی، کمیت مناسب و کیفیت قابل قبول بر اساس استانداردهای جهانی و همچنین قیمت و عرضه مناسب در کشور چهار عنصری است که برای توسعه صادرات محصولات پروتئینی در بازارهای جهانی مدنظر قرار دارد.

افلاکی تاکید کرد: در سال 91 میزان تولید انواع فرآورده‌های گوشتی بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران 500 هزار تن بود اما مصرف سرانه داخلی کشور در مقابل این میزان تولید، بسیار پایین بوده است.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه صورت گیرد نه تنها تولیدات ما به یک میلیون تن خواهد رسید، بلکه تا پایان برنامه ششم به 2 میلیون تن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های گوشتی 16.6 درصد از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: امکانات سرمایه‌گذاری پس از پایان تحریم‌ها خط جدیدی را در مقابل صنایع کشور به ویژه بخش فرآورده‌های گوشتی فراهم کرده است.

هرمز مهبد، مجری نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته نیز اظهار داشت: جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بین‌المللی جهت کمک به به‌روز شدن این صنعت در داخل کشور از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد تشکل‌های صنفی و کارخانه‌های تولیدی نسبت به سایر کشورهای همسایه در ایران وجود دارد و همچنین بیشترین میزان صادرات محصولات پروتئینی نیز نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه متعلق به ایران است.

مهبد گفت: ارتباط تجاری با اکثر کشورهای مسلمان از دلایل دیگر برگزاری این نمایشگاه در ایران است.

وی به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت، جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بین‌المللی برای کمک به به‌روز شدن این صنعت در داخل کشور مدنظر است.

مهبد افزود: در بخش محصول نیز جذب حداکثر بازدیدکنندگان بین‌المللی و مسلمان جهت کمک به صادرات محصول‌های ایرانی مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تمام بازارها را که مسلمان‌نشین هستند تحت پوشش قرار دهیم اما کشورهای حاشیه خلیج فارس و CIS در برنامه ما قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، سازندگان انواع ماشین‌آلات مرتبط با صنعت، سازندگان انواع یخچال، ماشین‌های حمل و سیستم حمل‌ و نقل و انبارداری، سازندگان تجهیزات فروشگاه‌های پروتئینی و ارائه‌دهندگان صنعتی و فروشگاهی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید