Performancing Metrics

بنزین در امارات از آب ارزان‌تر است | اتاق خبر
کد خبر: 313946
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 20:48
قیمت هر لیتر بنزین در امارات در حال حاضر ۴۰ سنت است در حالی که هر لیتر آب در این کشور ۱.۴۵ دلار و ۶ عدد تخم مرغ ۱.۶ دلار قیمت دارد.

اتاق خبر: به دنبال افت قیمت نفت، قیمت بنزین در امارات از برخی کالاهای اساسی از جمله آب آشامیدنی ارزان تر شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ قیمت هر لیتر بنزین در امارات در حال حاضر 40 سنت است. این در حالی است که قیمت یک لیتر آب 1.45 دلار، قیمت یک لیتر سودا 80 سنت و قیمت 6 عدد تخم مرغ 1.6 دلار است.

در طی یک سال گذشته، قیمت نفت 30 درصد ارزان تر شده و از 52 دلار به 35 دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده است. از دلایل افت شدید قیمت نفت می توان به رشد ضعیف اقتصاد چین، سیاست اوپک مبنی بر افزایش تولید و لغو تحریم های ایران اشاره کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفته مازاد عرضه جهانی نفت حتی با وجود افزایش احتمالی 500 هزار بشکه ای تولید ایران، امسال کاهش خواهد یافت.

المزروعی گفت: «افزایش احتمالی 500 هزار بشکه ای تولید ایران در سال جاری برای تامین افزایش مورد انتظار تقاضا کافی نخواهد بود.»

ایران از اواسط ماه ژانویه، شاهد لغو مجموعه ای از تحریم های اقتصادی علیه خود بوده است. اکنون که تحریم ها لغو شده، ایران خود را برای افزایش دست کم روزانه 500 هزار بشکه نفت در مرحله اول آماده می کند. قرار است در مرحله دوم 500 هزار بشکه دیگر به تولید نفت ایران افزوده شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید