Performancing Metrics

تفاهم نامه همکاری دفاعی بین افغانستان و پاکستان وجود ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 314015
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 23:25
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: هیچ تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری دفاعی بین افغانستان و پاکستان به امضا نرسیده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه تفاهم نامه همکاری بین افغانستان و پاکستان تا حال به امضا نرسیده است هر دو کشور نمی توانند بطور مشترک بر علیه تروریسم عملیات نظامی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: تفاهم نامه تبادل اطلاعات امنیتی و آموزش نظامی بین افغانستان و پاکستان وجود دارد. تفاهم نامه همکاری در حوزه تبادل اطلاعات امنیتی و آموزش نظامی نیر در مراحل اولیه است.  

وی تصریح کرد: موضوع حمله تروریستی به دانشگاه «باچا خان» با افغانستان در میان گذاشته شده است اما تا حال از طرف افغانستان پیشرفتی در این موضوع مشاهده نشده است.  

لازم به ذکراست دور سوم نشست مقدماتی مذاکرات صلح افغانستان و طالبان ۶ فوریه در اسلام آباد برگزار خواهد شد. دور اول این نشست در اسلام آباد و دور دوم آن در کابل برگزار شد. این نشست دو جانبه با مشارکت افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا برگزار شده است اما نمایندگان طالبان هیچ یک در این نشستها شرکت نداشته اند. دولت کابل و اسلام آباد به این نتیجه رسیده اند که آندسته از طالبان که با مذاکرات صلح مخالفت کنند و در این مذاکرات شرکت نکنند بر علیه آنها عملیات مشترک نظامی انجام شود.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید