Performancing Metrics

همه روستاها صاحب اینترنت می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 314048
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 00:09
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که برقراری اینترنت پرسرعت در تمامی روستاها در دست اقدام است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، محمود واعظی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در قم را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برشمرد و اظهار داشت: تبلور کارهای اینترنتی و آی تی باید در محتوای فاخر دینی باشد که مرکزیت آن در قم قرار دارد.

وی تأکید کرد: پهنای باند به اندازه‌ای زیاد شده که هر مرکزی به هر میزانی که احتیاج باشد در اختیارش قرار می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در گذشته، موسسه اسرا و چند مرکز دیگر از این امکانات استفاده می‌کردند اما امروز همه موسسات فرهنگی و تبلغی از ابزارهای مدرن ارتباطی استفاده می‌کنند.

واعظی، محرومیت‌زدایی را یکی از سیاست‌های وزارت ارتباطات ذکر کرد و افزود: توسعه بسترهای ارتباطی در روستاهای کشور و مناطق محروم در قالب این سیاست راهبردی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: یک زمانی فراهم‌کردن انتقال شبکه تلفن به روستاها مورد تأکید بود و امروز بیش از 90 درصد روستاها تلفن دارند، اما اکنون تصمیم گرفتیم امکانات اینترنت را در همه روستاها توسعه دهیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به برقراری اینترنت در 62 روستای قم، اظهار داشت: بقیه روستاهای استان قم تا نیمه شعبان آینده به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

رفع تحریم‌ها توفیق نظام است

وی با اشاره به برداشته‌شدن تحریم‌های ظالمانه اظهار داشت: دولت و مسئولان وزارت خارجه تلاش کردند به گونه‌ای حرکت کنند که حقوق هسته‌ای ملت حفظ شود، یعنی اقتدار ملت باشد ولی تحریم‌ها برداشته شود.

واعظی با بیان اینکه تحریم‌هایی که باعث تحقیر ملت بود خنثی شد، تأکید کرد: اتهامی به نام پی ام دی در ارتباط با اینکه بخش نظامی هسته‌ای در خدمت سلاح‌های کشتار جمعی قرار دارد برطرف شد و امروز فضای جدیدی در دنیا به وجود آمده است.

وی سفر اخیر رئیس جمهور و برخی مسئولان دولت به ایتالیا و فرانسه را باعث فخر و عزت ایران دانست و تأکید کرد: دکتر روحانی و ما وقتی به فرانسه و ایتالیا رفتیم در واقع عهده‌دار نمایندگی نظام بودیم.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: در این سفر قراردادهای مهمی امضا شد که برخی از آنها با آورده 50 درصدی سرمایه گذاران خارجی همراه خواهد بود و قرار است 30 درصد تولیداتی که در داخل کشور ما انجام می‌شود به کشورهای مختلف صادر شود.

وی افزود: برخی متأسفانه فکر می‌کنند این توفیق مربوط به دولت است، در صورتی که ما معتقدیم اگر هدایت‌ها و حمایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی ملت نبود این مذاکرات به سرانجام نمی‌رسید. پس این موفقیت مربوط به دولت و یک گروه و جناح نیست بلکه مربوط به نظام است.

گلایه از نامهربانی برخی‌ها علیه دولت

واعظی تصریح کرد: برخی‌ها در آستانه انتخابات فکر می‌کنند این توفیق مربوط به یک گروه خاصی است، بنابراین به آن خدشه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به هر آنچه که هدف‌گذاری شده بود رسیدیم و فصل جدیدی در روابط ما با جهان باز شده و این باعث شده تصویر ایران در افکار عمومی جهان تغییر کند.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر تا دیروز صحبت از ایران هراسی و اسلام هراسی بوده الان آنها به دنبال کمک به جمهوری اسلامی هستند تا افراطی‌گری در منطقه توسعه پیدا نکند.

وی رونق اقتصادی و کاهش بیکاری را اولویت اول دولت بعد از حل مسائل خارجی دانست و ابراز امیدواری کرد که سال 95 سال شکوفایی و رونق کسب و کار باشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید