Performancing Metrics

افزایش جمعیت مسلمانان انگلیس به بیش از ۳ میلیون نفر | اتاق خبر
کد خبر: 314050
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 00:14
اداره آمار انگلیس در حالی از افزایش جمعیت مسلمانان انگلیس خبر داد که هم در این کشور و هم قاره اروپا جوامع مسلمان در انزوا قرار دارند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، برای نخستین بار جمعیت مسلمانان انگلیس از مرز سه میلیون نفر گذشت. این در حالی است که بیش از نیمی از آن‌ها در خارج از این کشور به دنیا آمده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «آی بی تایمز» آنطور که اداره ‌آمار انگلیس گزارش کرده است هم‌زمان با افزایش زاد و ولد بین جوامع مسلمان ، اینک حدود 50 درصد جمعیت حومه لندن را مسلمانان شکل داده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم در ده سال آینده افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، انگلیس یکی از پرجمعیت‌ترین کشور در اروپا از حیث نرخ مسلمانان است ولی بسیاری از جوامع مسلمان این کشور در انزوا قرار دارند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در ماه  ژانویه سال جاری به خاطر ارائه طرح اجباری یادگیری زبان انگلیسی به مهاجران (غالبا مسلمان) و خطر اخراج از این کشور زیر فشار تند انتقادها قرار گرفت.

در حالی که دولت انگلستان در حال برگزاری نشست‌های فشرده با سران اتحادیه اروپا برای امتیاز گرفتن و قطع مزایای مهاجران و تهدید ورود مهاجران به این کشور است، وزیر دولت سایه این کشور روز گذشته (یکشنبه) گفت انگلیس باید تلاش بیشتری برای کمک به میلیون‌ها مهاجر اتحادیه اروپا کند.

این گزارش می‌افزاید، مسلمانان ساکن اروپا به دنبال اقدام‌ تروریستی  داعش  در 13 نوامبر سال 2015 در پاریس با تبعیض و واکنش‌های منفی بسیاری مواجه شده‌اند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید