Performancing Metrics

واکنش وزارت بهداشت به بیماری زیکا | اتاق خبر
کد خبر: 314190
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 16:10
سخنگوی وزارت بهداشت در مورد بیماری زیکا و نگرانی‌هایی که بابت ابتلا به این ویروس وجود دارد، گفت: تاکنون مواردی از این بیماری در خاورمیانه گزارش نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد بیماری زیکا و نگرانی‌هایی که بابت ابتلا به این ویروس وجود دارد، گفت: تاکنون مواردی از این بیماری در خاورمیانه گزارش نشده است.
به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری اظهار داشت: بیماری زیکا در سال ۱۹۴۵ در جنگلی به همین نام در آفریقا کشف شد.

وی با اعلام اینکه مواردی از این بیماری در آسیای جنوبی، سواحل جنوب شرق آسیا و استرالیا شیوع پیدا کرد؛ افزود: در چندین ماهه اخیر مواردی از این بیماری در آمریکای جنوبی دیده شده است.

حریرچی با اعلام اینکه انتقال انسان به انسان بیماری زیکا ثابت نشده است، تاکید کرد: تاکنون مواردی از این بیماری در خاورمیانه گزارش نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور حامل این ویروس که همان حشره زیکا است، وجود دارد، تاکید کرد: تاکنون موردی از این بیماری در کشور نداشته ایم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

۷۲ درصد مرگ ها در ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است

وی در ادامه به موضوع سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: ۷۲ درصد مرگ ها در ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است که مرگ های سرطانی ۱۲ درصد این مرگ و میرها را شامل می شود.

حریرچی با اعلام اینکه سالانه بیش از ۹۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور گزارش می شود، خاطرنشان کرد: شایع ترین سرطان های مردان و زنان به ترتیب سرطان سینه، معده، روده بزرگ و مثانه است.

بروز سرطان در حال افزایش است

سخنگوی وزارت بهداشت میزان بروز سرطان در مردان ایرانی را ۱۳۴ در ۱۰۰ هزار نفر و در زنان را ۱۲۸ در ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بروز سرطان در حال افزایش است.

وی از امید به زندگی و افزایش آمار جمعیت سالمندی و همچنین تغییر شیوه زندگی به عنوان عوامل افزایش سرطان در کشور نام برد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مردم نمی توانند روزانه از ۵ وعده سبزی و میوه استفاده کنند. همچنین بیش از ۳۵ درصد مردم فعالیت بدنی کمی دارند.

حریرچی در عین حال به عوامل محیطی به عنوان عامل افزایش سرطان ها اشاره کرد و گفت: گزارش های ما نشان می دهد میزان ذرات معلق در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۱۱۵.۴ میکروگرم در هر متر مکعب است در حالی که این عدد در سطح جهانی ۶۱.۴ است.

سخنگوی وزارت بهداشت هزینه مستقیم و غیرمستقیم سرطان در کشورمان را سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۳ هزار میلیارد آن مربوط به تشخیص و درمان سرطان ها است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید