Performancing Metrics

سفر روحانی با بخش خصوصی بهترین رخداد بعد از برجام بود | اتاق خبر
کد خبر: 314234
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 10:30
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در گفت و گو با اتاق خبر:
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل حسین پیرموذن در ارزیابی سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: این قضیه بهترین رخداد بعد از برجام بود که در نهایت به فرجام رسید.

اتاق خبر- سوسن یحیی پور-  رئیس اتاق بازرگانی اردبیل حسین پیرموذن در ارزیابی سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: این قضیه بهترین رخداد بعد از برجام بود که در نهایت به فرجام رسید.

حسین پیرموذن در گفت و گو با اتاق خبر افزود: خوشبختانه جناب رئیس جمهور به وعده های خود در دوره انتخابات عمل کرد. اقای روحانی دو سال اول کار خود را بر پایه گذاری اقتصاد مقاومتی بنا نهاد و توانست که به نتایج مطلوبی برسد.

وی ادامه داد: همراهی وزرای دولت با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بسیار موثر و قابل افتخار بود.  

پیرموذن در رابطه با قراردادهای منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی گفت: خوشبختانه قراردادها یوزانس بوده و بدین گونه نبوده که فی البداهه از محل آزادسازی پول های بلوکه شده ایران استفاده شود. بلکه تماما بحث بیمه ای و اعتباری بوده و این در شرایط اعتماد بین المللی به اقتصاد یک کشور رخ می دهد.

وی با اظهار خوشحالی از اینکه دیپلماسی باعث شده که کشورهای اروپایی، ایران را در بین کشورهای عربی به عنوان یک کشور امن به منظور سرمایه گذاری انتخاب کنند؛ اظهار کرد: در مذاکراتی که با کشورهای اروپایی و هیأت های اقتصادی انجام شد؛ بر این موضوع که ایران تنها یک کشور 80 میلیونی نیست تاکید شد.

رئیس اتاق اردبیل ادامه داد: در این جلسات بر اینکه ایران یک کشور امن برای سرمایه گذاری است و همچنین می تواند کشورهای حاشیه خود را مورد حمایت قرار دهد تاکید می شود.

وی در رابطه با تاثیر قراردادهای منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی بر اقتصاد کشور اذعان کرد: این امر مطمئنا بر اشتغال و سرمایه گذاری تاثیر مثبتی بر جای خواهد گذاشت و امیدواریم اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

پیرموذن گفت: زمانی که هواپیمایی سقوط می کند و یا اینکه در حوزه حمل و نقل اتفاق نامیمونی رخ می دهد؛  نمایندگان مجلس وزیر راه استیضاح می کنند. اکنون هم انتظار داریم که با توجه به قراردادهایی که منعقد شده در زمینه خرید هواپیما  از ایشان تشکر کنند به جای اینکه هیاهو ایجاد شود.

وی در رابطه با تقویت بخش خصوصی در دوره پسابرجام گفت: ابتدا باید بخش خصوصی خود را در این دوره بازساری کند که کارهای مقدماتی آن در اتاق ایران شروع شده است. دوم اینکه دولت باید از محل پول های بلوکه شده کمک هایی در زمینه تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی انجام دهد.

رئیس اتاق اردبیل ادامه داد: متاسفانه واحدهای تولیدی ما با 25 درصد بهره وری فعالیت می کنند که امیدواریم با گشایش ال سی و اسناد اعتباری بتوانیم مواد اولیه یوزانس های یکساله برای این واحدها را تامین کنیم تا بهره وری آن ها افرایش یابد.

وی ادامه داد: در زمینه تقویت بخش خصوصی به میزان بالایی در بحث قوانین و تفسیر آن ها مشکل داریم. قوانین خوبی در زمینه کمک به بخش خصوصی و صادرات وجود دارد که باید براساس ماده 76 قوانینی که مخل اقدامات بخش خصوصی است، برطرف شود تا بتوانیم در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی و تولید همراه دولت باشیم. 

پیرموذن گفت: در سفری که به ترکیه داشتیم عواملی که در زمینه آموزش و پژوهش این کشور موثر است را ارزیابی کردیم و قرار است که در اتاق ایران بودجه ای را در این زمینه ارائه بدیم که امیدوارم در سال آتی گزارش های خوبی را ارائه کنم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید