Performancing Metrics

برنامه افزایش تولید نفت از میادین غرب ایران | اتاق خبر
کد خبر: 314262
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 21:24
مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها، آمادگی افزایش تولید نفت از میادین غرب کشور وجود دارد، گفت: با تکمیل یک پروژه، ظرفیت انتقال نفت به مبادی صادراتی افزایش می‌یابد.

اتاق خبر: سعید ناصری‌پور با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های تولید تکلیفی نفت و گاز ارائه شده از سوی برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت نفت خود را با این شرایط جدید هماهنگ کرده است، گفت: برای افزایش انتقال نفت از این منطقه، تعمیرات دو دستگاه توربو پمپ در منطقه عملیاتی چشمه خوش تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب در خصوص حفظ محیط زیست و رعایت مسائل ایمنی، تصریح کرد: به منظور رعایت مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست، در مناطق نفت شهر و چشمه خوش به‌سازی سیستم پساب در دست اقدام است.

این مقام مسئول همچنین از انجام تعمیرات لخته گیر منطقه عملیاتی تنگ بیجار با اتکا به تخصص مهندسان ایرانی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت منطقه عملیاتی تنگ بیجار به عنوان تامین کننده گاز غرب کشور به ویژه در فصل سرما، انجام هرگونه عملیات تعمیرات در این منطقه با مسائل و مشکلات خاص خود همراه بوده و عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) لخته گیر A این منطقه در دستور کار قرار گرفت و بدون قطع جریان گاز از این منطقه عملیات تعمیرات آغاز شد.

ناصری‌پور با بیان اینکه به منظور مدیریت و کنترل عملیات پروژه برنامه زمان بندی مناسبی تهیه و فعالیت‌های مورد نیاز به مراحل جداگانه‌ای تقسیم شد، تاکید کرد: در مرحله نخست این عملیات، شستشوی لخته گیر از مواد هیدروکربوری کلید خورد و پس از ایمن سازی و تزریق مواد ضد خوردگی، لخته گیر آماده انجام عملیات برش کاری و جوش‌کاری شد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز غرب با تاکید بر این که هم اکنون اجرای این طرح به بیش از پیشرفت بیش از ۸۰ درصد رسیده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با تدابیر عملیاتی و فنی این طرح بزرگ تعمیراتی به زودی بدون کوچکترین مشکلی انجام شود.

 چشمه خوش، دهلران، سرکان، ماله کوه، نفت شهر و تنگ بیجار از مهمترین میادین نفت و گاز در غرب کشور به شمار می‌رود که نفت این میادین برای تامین خوراک پالایشگاه ها و یا صادرات اختصاص می‌یابد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید