Performancing Metrics

احتمال استفاده ایران از گاز روسیه برای تامین کمبود گاز | اتاق خبر
کد خبر: 314282
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 23:06
معاون کمیته مدیریت شرکت گازپروم با توضیح اینکه مشارکت در تعدادی از پروژه‌های صادراتی ایران را مستثنی نکرده‌اند، گفت: مذاکره برای استفاده از گاز روسیه برای تامین تقاضای گاز در ایران به صورت ویژه در جریان نشست اخیر صورت گرفته است.

اتاق خبر: معاون کمیته مدیریت شرکت گازپروم، غول انرژی روسیه اعلام کرد این شرکت مشارکت در اجرای تعدادی از پروژه‌های صادراتی ایران را ممنوع نمی‌کند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ گازپروم و شرکت ملی نفت ایران در ماه دسامبر در زمینه توسعه ذخایر گازی زیرزمینی و شبکه انتقال گاز ایران به همراه ارسال تجهیزات از روسیه مذاکره کردند.

الکساندر مدودف در روز سرمایه‌گذاری در نیویورک در مورد لغو تحریم‌های ایران و نتایج آن برای همکاری با گازپروم توضیح داد: «با توجه به فرصت‌های صادراتی ایران، آنها، البته هم در خط لوله گاز و هم در خط لوله گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) حضور دارند. با این حال، هنوز این سوال وجود دارد که هدف (از انتقال) این گاز چیست. بعلاوه، ما مشارکت در تعدادی از پروژه‌های صادراتی ایران را مستثنی نکرده‌ایم.»

وی خاطرنشان کرد اولویت ایران در بخش گاز تامین نیاز داخلی به ویژه به لحاظ  جنبه‌های اقلیمی خواهد بود.

مدودف خاطرنشان کرد: «مورد محرمانه‌ای نیست که کمبود چشمگیر گاز در مناطق شمالی ایران وجود دارد. تصادفی نیست که استفاده از گاز روسیه برای تامین تقاضای گاز در ایران به صورت ویژه در جریان نشست اخیر ما با همکاران ایرانی مورد بحث قرار گرفته است.»

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید