Performancing Metrics

بهره‌وری آب کشاورزی در استان البرز با کشورهای اروپایی برابر است | اتاق خبر
کد خبر: 314290
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 23:37
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه بهره‌وری کشاورزی در استان البرز 70 درصد است، گفت: بهره‌وری آب در بخش کشاورزی در این استان با کشورهای اروپایی برابر است.

اتاق خبر: سیدمجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز امروز در افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی نهال، نشا و صنایع وابسته در این استان گفت: استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: 26.7 درصد آن را باغات کشاورزی تشکیل می‌دهد که در حال حاضر حدود 24 هزار هکتار از باغات به بار نشسته و مابقی آن نهال است.

موسوی تصریح کرد:‌ در این استان در بخش کشاورزی 750میلیون متر مکعب آب استفاده می‌شود که از نظر راندمان و بهره‌برداری برابر با راندمان و بهره‌برداری مصرف آب در کشورهای اروپایی است.

وی با بیان اینکه راندمان آب در بخش کشاورزی استان البرز حدود 70 درصد است، اظهار داشت: به ازای کل مصرف آب در بخش کشاورزی در این استان 2.7 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز نیم‌درصد از اراضی کشاورزی کل کشور را تشکیل می‌دهد، بیان داشت: اما 2.7 میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

موسوی تصریح کرد:‌ سطح زیر کشت باغات کشور 2 میلیون و 500 هزار هکتار است که در مجموع 16 میلیون تن محصول باغی از سطح کل باغات کشور تولید می‌شود.

وی بیان داشت: در استان البرز 463 هزار تن محصولات باغی معادل 2.5 درصد کل کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: متوسط عملکرد باغات استان البرز 25 در هکتار است اما متوسط تولید باغات کشور 10 تن در هکتار است.

موسوی افزود: در بعضی محصولات باغی از لحاظ عملکرد در رده دوم تا سوم قرار داریم.

وی بیان داشت: 24 نهالستان در سطح استان البرز وجود دارد که معادل 8 درصد تعداد نهالستان‌های کشور است و از این تعداد نهالستان 13 میلیون اصله نهال تولید می‌‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه کشورمان یک کشور باغبانی است، تصریح کرد:‌ برای افزایش عملکرد علاوه بر بهینه کردن مصرف آب و سایر ملزومات در مرحله اول بهره‌گیری از نهال مناسب مورد توجه قرار گیرد و افزایش عملکرد باغات با به کارگیری نهال مناسب در افزایش عملکرد بسیار مؤثر است.

موسوی بیان داشت: برای توسعه باغبانی و افزایش عملکرد باید به استفاده از نهال‌های استاندارد، پایه‌های رویشی و باغات متراکم روی آوریم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید