Performancing Metrics

رایزنی وزیر تجارت خارجی اکوادور و قائم مقام وزیر امور خارجه | اتاق خبر
کد خبر: 314319
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 00:21
وزیر تجارت خارجی اکوادور و قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و راه‌های گسترش آن را مورد تبادل نظر قرار دادند.

اتاق خبر: مرتضی سرمدی در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور اظهار کرد: روابط دو کشور همواره دوستانه و بر اساس دیدگاه‌های مشترک استوار بوده است اما به‌نظر ما سطح و کیفیت مناسبات دوجانبه را می‌بایست به سطح مطلوب گسترش دهیم.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با ارزیابی مناسبات دو کشور در سال‌های گذشته گفت: در پرتو تحریم‌های ناعادلانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز فعالیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورها با پاره‌ای محدودیت مواجه بود ولیکن در شرایط بعد از برجام ما مناسبات اقتصادی و تجاری را با دیدگاه جدیدی در حال سازماندهی هستیم که انگیزه‌ها و ماندگاری شرکت‌ها را برای حضور هر چه بیش‌تر، تسهیل می‌کند.

او افزود: در این زمینه امضای موافقت‌نامه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور و تمدید اعتبار موافقت‌نامه بازرگانی، زمینه‌سازی برای تحقق اهداف مشترک را تسهیل خواهد کرد.

سرمدی با تبیین ظرفیت‌های ایران برای ارائه تسهیلات هر چه بیش‌تر به اکوادور برای ورود به بازارهای منطقه در آسیای مرکزی و عراق اظهار کرد: ظرفیت و پیوندهای مستحکم اقتصادی و ترانزیتی و مواصلاتی ایران با بازارهای منطقه‌یی می‌تواند در چارچوب همکاری‌های دو کشور در خدمت به منافع مشترک قرار گیرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تاثیر عوامل اقتصادی در رونق بخشی به مناسبات دو کشور تصریح کرد: برقراری روابط کارگذاری بین بانک‌ها، مقدمات همکاری لازم را فراهم و با بسترسازی از طریق امضای موافقت‌نامه‌های تجاری و ساختاری بین دو کشور، می‌توانیم گام‌های بلندی را برای تحقق مراودات اقتصادی دو کشور، متبلور کنیم.

سرمدی افزود: ما حمایت سیاسی لازم را برای دوستان خود با هدف تحرک بخشیدن به مناسبات اقتصادی دو کشور در چارچوب سفر آینده وزیر امور خارجه اکوادور و آماده‌سازی سفر رییس‌جمهوری اکوادور به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار داریم.

دیه گوائو لستیا، وزیر تجارت خارجی اکوادور با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور اظهار کرد: ما در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمده و آن را تبریک می‌گویم. هم‌چنین پیروزی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران که موجب شکستن تحریم‌های ناعادلانه شد را نیز تبریک می‌گوییم.

وزیر تجارت خارجی اکوادور درباره چشم‌انداز روابط دو کشور خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور باید افزایش پیدا کند و ما خواهان سود برای شرکت‌های اکوادوری و جمهوری اسلامی ایران هستیم و رایزنی‌های خود را با هدف استحکام بخشیدن به پیوندهای تجاری دو کشور آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: ما خواهان حضور بیش‌تر شرکت‌های ایرانی و ماشین‌آلات ساخت ایرانی در اکوادور هستیم و در حال حاضر شاهد دوره جدیدی از همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور هستیم تا شرکت‌های تجاری ایرانی در اکوادور بدون واسطه بتوانند کالاهای تولیدی خود را عرضه کنند.

وزیر امور تجارت خارجی اکوادور با تبیین شرایط روان‌تر برای مبادلات تجاری اظهار کرد: چنان چه مذاکرات بین دو کشور پیرامون تعرفه‌های ترجیحی به نتیجه انجامد و گام‌های لازم برای تجدید موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف و هم‌چنین فعال‌سازی روابط بانکی دو کشور صورت پذیرد ما شاهد تحرک بخشیدن عینی به مراودات دو کشور در دوره جدید خواهیم بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید