Performancing Metrics

تویوتا لندکروزر ۲F را بهتر بشناسیم | اتاق خبر
کد خبر: 314355
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 03:27
تویوتا ۲Fیا همان تویوتا کالسکه ای معروف که در دهه هفتاد میلادی توسط تویوتا با اقتباس از رنجروور و جیپ ساخته شده بود

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اخبار خودرو ، تویوتا ۲Fیا همان تویوتا کالسکه ای معروف که در دهه هفتاد میلادی توسط تویوتا با اقتباس از رنجروور و جیپ ساخته شده بود به دلایل متعددی از جمله دوام بالا، موتور ۶سیلندر خطی مناسب شرایط سخت و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی همه و همه باعث شدند این مدل در بازار طرفداران فراوانی بدست آورد.

member016

این تویوتا که به جیپ تویوتا نیز معروف بود در هشت سال دفاع مقدس در تمامی شرایط خود را نشان داد و به همه مردم نشان داد که ساخته تویوتا در شرایط سخت، خودرویی مناسب است که صاحبش را همراهی میکند.موتور شش سیلندر خطی ۴/۲لیتری با قدرت ۱۴۰اسب بخار و تورک ۲۶۰نیوتنی با داشتن دیفرانسیل و گیربکس ریز یا به عبارتی ریشو بلند مناسب مسیر های افرود بوده.

BJ40frenchspec

هم اکنون این تویوتا جزو مدل های محبوب در مسابقات افرود و استفاده شخصی برای خودرو های شاسی بلند بوده است.این تویوتا با داشتن مدل های دو درب ,استیشن,پیک اپ,کروک طیف زیادی از مشتری ها را به سوی خود جلب کرد.از این خودرو میتوان به عنوان پدر افرود تویوتا یاد کرد و جد مدل معروف تویوتا پرادو می باشد که زبان زد خاص و عام است.

مصرف سوخت این تویوتا حدود ۱۵لیتر بوده که این میزان مصرف سوخت نسبت به سال ساخت و تکنولوژی ان زمان ایده ال بوده است.این تویوتا قابلیت خیلی بالایی در افرود و صخره نوردی دارد .قطعات این مدل از تویوتا بسیار فراوان بوده که دلیل اصلی این مزیت استفاده گسترده در ناوگان ارتش ایران بوده که بعد از چندین سال استفاده طی مزایده های فراوان به بازار ازاد راه یافته و هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند.

حداکثر سرعت این تویوتا ۴دنده ۱۴۵کیلومتر می باشد و دارای شتاب ۱۵ثانیه ای است .تنها ایراد بزرگ این خودرو را می توان الیاژ نامناسب پینیون دیفرانسیل دانست که در ۳۰۰ هزار کیلومتر صدای زیادی تولید کرده که نیاز به تعویض دارد.

طراحی جعبه شکل و خشن این مدل بیشتر شبیه جیپ cjهست و چهره ای اشنایی دارد.در بازار دو دیفرانسیل کشور، رنج قیمتی ۱۰تا ۳۰میلیونی دارد که در مقایسه با هم قطاران خود کمی زیاد است.البته دوام و استحلاک تویوتا همیشه جز برگ برنده های این کمپانی بوده و هست.

۱۹۸۳-toyota-land-cruiser-fj40-fj-40-2f-rare-2-door-full-frame-off-restoration-1 ZU-23-2_on_a_Toyota_40_Series

کلید واژه ها :
نظرات
| |
2016-02-06 11:13:51
استهلاک
ADS
ADS
پربازدید