Performancing Metrics

۱۶ کارگاه پرورش ماهی در استان زنجان دارای مجوز هستند | اتاق خبر
کد خبر: 314390
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 06:45
مدیرکل شیلات استان زنجان:
مدیر کل شیلات استان زنجان گفت: ۱۶ کارگاه پرورش ماهی در استان دارای مجوز هستند و به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند که به ازای هر کارگاه یک نفر به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کند.

اتاق خبر- مدیر کل شیلات استان زنجان گفت: ۱۶ کارگاه پرورش ماهی در استان دارای مجوز هستند و به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند که به ازای هر کارگاه یک نفر به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کند.

محمود صیاد بورانی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل شیلات استان زنجان ضمن اشاره به فعالیت ۱۶ کارگاه پرورش ماهی دارای مجوز در استان افزود: ۱۶ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۲ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این کارگاه ها مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل شیلات استان زنجان ادامه داد: ازاول سال تاکنون ۳۵۰ هزار قطعه ماهی در این کارگاه ها تولیدشده و این در حالی است که تولید قطعه ماهی‌ها در سال گذشته ۲۴۱ هزار قطعه بوده است و پیش‌بینی بر این است که تا پایان سال جاری تعداد تولیدات فراتر از ۴۵۰ هزار قطعه باشد.

صیاد بورانی با اشاره به وضعیت ماهی خاویار در استان زنجان بیان کرد: ۸۶ خاویار پشت دو سد خاکی استان وجود دارد که با استفاده از غذای زنده‌ای که تغذیه می‌کنند از رشد خوبی برخوردار هستند و متوسط وزن آن‌ها ۴۰ کیلوگرم است که ظرف سه سال آینده شاهد افزایش آنها ها خواهیم بود. 

وی وضعیت مزارع آبزی‌پروری در استان زنجان را مطابق استانداردهای لازم ذکر کرد و افزود: این مهم زنجان را از نظر کیفیت تولید در کشور در جایگاه نخست قرار داده است.

مدیرکل امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: برای تولید یک آبزی زمان‌بندی خاصی نیاز است که معمولاً هرکدام به مدت شش ماه به طول می‌انجامد تا این رهاسازی صورت گیرد.

وی جایگاه استان زنجان را ازنظر تولید آبزی در سطح کشور مطلوب اعلام کرد.

صیادبورانی عنوان کرد: در بحث آبزی‌پروری نیز از وضعیت خوبی برخوردار هستیم به گونه ای که تأثیر به سزایی را در مهاجرت معکوس داشته است که در حال حاضر یک هزار و  ۸۰۰ نفر در این زمینه در ۵۰۰ مزرعه مشغول به فعالیت هستند. 

مدیرکل شیلات استان زنجان تأکید کرد: درمجموع آبزی‌پروری استان نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی را داشته که ازنظر توسعه در سطح کشور رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید