Performancing Metrics

۲۰۰۰ تعاونی در زنجان فعال است | اتاق خبر
کد خبر: 314393
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 07:06
معاون اداره کل تعاون استان زنجان:
معاون اداره کل تعاون استان زنجان گفت: دو هزار تعاونی در بخش های مختلف در استان فعال است.

اتاق خبر- معاون اداره کل تعاون استان زنجان گفت: دو هزار تعاونی در بخش های مختلف در استان فعال است.

حمید دنیایی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تعاون استان زنجان از وجود سه هزار و ۹۵۰ تعاونی ثبت‌شده در استان خبر داد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال است و ۵۰۰ تعاونی معادل ۷۰ درصد از تعاونی‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. 

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعاونی‌های بانوان در بخش‌های صنایع‌دستی و فرش دستباف فعال هستند.

دنیایی به توسعه تعاونی‌های بانوان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر وضعیت کشور طوری بوده که مسائل توسعه‌ای محقق نشده است چرا که نیاز به منابع مالی بوده است.

وی افزود: امیدواریم با برداشتن شدن تحریم‌ها تعاونی‌های بانوان در استان زنجان هم توسعه یابد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به تأسیس تعاونی‌های جدید در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۹۰ تعاونی و امسال نیز ۳۰ تعاونی در استان تأسیس‌شده است. 

دنیایی افزود: تعاونی‌هایی که قابلیت فعالیت را داشته ولی منحل شده باشند، را احیاء می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ارزش‌افزوده در حوزه تعاون استفاده از ظرفیت تعاونی‌های دانش‌بنیان برای توسعه استان بسیار لازم و ضروری است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون و رفاه اجماعی استان زنجان بر ضرورت توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان تاکید کرد و افزود: این تعاونی‌ها از ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برخوردارند و اتحادیه این تعاونی در استان تشکیل‌شده است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید