Performancing Metrics

ارتقا طول عمر ایرانی ها به 75 سال | اتاق خبر
کد خبر: 314415
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 08:55
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه طول عمر ایرانی ها از ۵۱ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافت، گفت: چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یافت.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه طول عمر ایرانی ها از ۵۱ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافت، گفت: چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یافت.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی سه شنبه شب در جشن انقلاب مردم دامغان در محل مسجد جامع این شهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: رزمندگان، ایثارگران و شهدای ما از جمله افرادی بودند که برای بقاء و ماندگاری انقلاب تا پای جان ایستادند.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان از لحاظ تقدیم شهید نسبت به جمعیت پس از شهرستان نجف آباد استان اصفهان دومین رتبه کشوری را دارد که این موضوع سند پرافتخار مردم این خطه است.

افزایش ۲ برابری صادرات پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب خدمات خوبی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته و همه مردم از این خدمات در تمامی بخش ها بهره مند شدند و امروز نیز دولت دکتر روحانی در مسیر تقویت این خدمات با تمام توان گام بر می دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه صادرات کشور پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دو برابر افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مقام شانزدهم رشد علمی جهان را به خود اختصاص داده است که این امر یک افتخار بزرگ برای نظام به حساب می آید.

وی اظهار داشت: امروزه در حوزه سیاسی نیز جمهوری اسلامی ایران در جهان از احترام خاصی برخوردار است که نمونه بارز آن سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه بوده است.

اختصاص ۴۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: گفتگو در شرایط سخت ودر عرصه بین اللملی و با اقتدار در مقابل قدرت های جهانی یکی دیگر از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع مهم و با اهمیت به برکت جانفشانی های رزمندگان، ایثارگران و خون پاک شهدای ما به وقوع پیوست.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌پیمانانی چون حزب الله لبنان و  مردم کشورهای عراق و سوریه دارد که جانانه در کنار ملت ایران بودند و از این کشور و ملت حمایت کردند و همراه و همکار واقعی ما بوده و هستند.

وی با تقدیر از همراهی مجلس شورای اسلامی در بحث اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت افزود: با حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها به این طرح اختصاص پیدا کرد.

 احداث ۲۰۰۰ خانه بهداشت در کشور

مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون با اجرای طرح نظام سلامت ۱۱میلیون نفر بیمه شدند.

قاضی زاده هاشمی از احداث دو هزار خانه بهداشت در کشور خبر داد و اظهار داشت: سمنان یکی از استان های موفق شبکه بهداشتی و درمانی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: در استان سمنان به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت یک پایگاه سلامت و هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز خدمات سلامت ایجاد شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید