Performancing Metrics

هلاکت دو عضو ارشد داعش | اتاق خبر
کد خبر: 314443
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 13:46
هلاکت دو عضو ارشد گروه تروریستی داعش در شرق الرمادی و خنثی شدن یک حمله انتحاری در جنوب شرقی الثرثار از جمله تحولات عراق است.

هلاکت دو عضو ارشد گروه تروریستی داعش در شرق الرمادی و خنثی شدن یک حمله انتحاری در جنوب شرقی الثرثار از جمله تحولات عراق است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از شبکه سومریه، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق روز سه شنبه از هلاکت دو عنصر بارز داعش در درگیری با نیروهای عراقی در جزیره الخالدیه در شرق الرمادی خبر داد.

این منبع گفت: نیروهای عراقی در درگیری با تروریست های داعش در منطقه البوشجل از توابع جزیره الخالدیه (۲۳ کیلومتری شرق الرمادی) دو عنصر بارز این گروه تروریستی با نام های «صباح العیساوی» و «مصطفی حمدی» را به هلاکت رساندند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در ادامه اظهار داشت که درگیری ها با عناصر تروریستی داعش در جزیره الخالدیه ادامه دارد و نیروهای امنیتی عراق در این منطقه پیشروی داشته اند.

گفتنی است مناطق جزیره الخالدیه در شرق الرمادی شاهد عملیات نظامی گسترده برای بازپس گیری این مناطق از تروریست های داعش و بیرون راندن آنها از این مناطق است. عملیات بغداد نیز در این عملیات مشارکت دارد.

همچنین یک منبع امنیتی در استان الانبار از انهدام یک خودروی متعلق به داعش در شرق منطقه البغدادی که حامل موشک های هدایت شونده بود، خبر داد.

این منبع گفت: نیروهای تیپ هفتم ارتش یک خودروی داعش را که حامل موشک های هدایت شونده بود در روستای العمیریه در شرق منطقه البغدادی (۹۰ کیلومتری غرب الرمادی) منهدم کردند. این خودرو حامل موشک هایی برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غرنظامیان در منطقه البغدادی بود و با انهدام آن سرنشینان این خودرو نیز به هلاکت رسیدند.

در همین حال یک عنصر گروه تروریستی داعش در شرق استان کرکوک دستگیر گردید. سرتیپ «سمکو محمود» از مسئولان امنیتی کرکوک اظهار داشت که نیروهای امنیتی شامگاه سه شنبه یکی از عناصر داعش را در منطقه شقق بنجه علی در شرق کرکوک دستگیر کردند. وی افزود که دستگیری این تروریست داعش پس از پیگیری های دقیق و جمع آوری اطلاعات کامل انجام گرفت و او هم اکنون تحت بازجویی و تحقیق است.

همچنین گروهان های الجهاد وابسته به گروه های مردمی عراق از ناکام گذاشتن یک حمله انتحاری داعش که قصد داشتند با یک خودروی بمب گذاری شده این نیروها را در جنوب شرقی الثرثار هدف قرار دهند خبر داد.

گروهان های الجهاد اعلام کردند: نیروهای ما موفق شدند یک حمله انتحاری تروریست های داعش را در جنوب شرقی الثرثار ناکام گذارند. نیروهای ما با این خودروی بمب گذاری شده به مقابله برخاسته و پس از فرار دو تروریست از داخل آن خودرو را در کنترل گرفتند. این خودرو که حاوی ۳۰ بسته انفجاری بود توسط تیم های متخصص خنثی گردید.

لازم به ذکر است که عراق با وضعیت امنیتی فوق العاده مواجه است و عملیات نظامی برای بیرون راندن داعش از مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی ادامه دارد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید