Performancing Metrics

کاهش قیمت در کار نیست | اتاق خبر
کد خبر: 314571
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 13:49
صنعت خودرو در هفته ای که گذشت
انتظار بیهوده مردم برای ارزان شدن خودرو، دفاع نعمت‌زاده از قرارداد پژو، توقف یک هفته‌ای تولید خودروهای تویوتا و حراج خودروی پاپ از جمله خبرهای مهم خودرو در این هفته بودند.

اتاق خبر –محمد حسن گودرزی: بازار خودرو و اخبار مربوط به آن همواره جز مسائلی هستند که مورد توجه مردم در تمام کشورها است. این موضوع همچنین در کشوری مانند ایران با حساسیت قابل توجه افکار عمومی و مردم روبرو است. اتاق خبر تلاش دارد در پایان هر هفته یک گزارش خبری و تحلیلی از این بازار را منتشر کند. گزارش پیش رو در همین راستا به رشته تحریر درآمده است:

مردم منتظر ارزان شدن نباشند
به نظر می رسد بعد از شکست کمپین تحریم خرید خودرو مردم نباید امید چندانی به ارزان تر شدن قیمت خودرو داشته باشند. اظهارات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه دارن اتومبیل نیز در همین راستا بود. با اشاره به اینکه هنوز بازار خرید و فروش خودرو در رکود به سر می‌برد، اظهار داشت: فروشندگان خودرو امیدوارند با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال رونق به بازار خودرو برگردد.وی افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد مردم یا تمایلی به خرید خودرو نداشته یا پولی برای خرید خودرو ندارند.


نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه دارن اتومبیل با بیان اینکه اکثر مردم تصور می‌کنند قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، گفت: امروز قیمت دلار از 3 هزار تومان گذشته است و به طورحتم در آینده قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت و مردم باید بدون تعلل اقدام به خرید خودروهای مورد نیاز خود کنند.
پژو دوباره در ایران
به نظر می رسد علیرغم بد عهدی های پژو در دوران تحریم، قرارداد های جدید با این شرکت قابل دفاع بوده است. شاهد این مدعا اظهارات وزیر صنعت بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با دفاع از قرارداد ایران خودرو با پژو، صادرات سالانه یک میلیون خودرو با داخلی سازی ۸۰ درصد قطعات در این قرارداد را وعده داد و ضمن مخالفت با قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، فروش پتروشیمی ها در بورس را سوسیالیستی خواند.
وی با اشاره به اینکه قرارداد با پژو نهایی شد گفت: پارسال برنامه راهبردی ده ساله را برای صنایع خودرو سازی کشور با کمک صاحب نظران ، نهایی و تصویب کردیم که بر اساس آن تا ده سال آینده ، تولید و ظرفیت ما به سه میلیون خودرو در سال خواهد رسید.
نعمت زاده افزود : برای تولید این تعداد خودرو باید از برندهای مختلف استفاده کنیم. وزیر صنعت ، معدن وتجارت ادامه داد: در قرار داد پژو مشارکت 50 ، 50 خواهیم داشت .نعمت زاده گفت : مدل های خودرو پژو که در ایران تولید خواهد شد حداکثر باید 3 سال از عرضه آنها گذشته باشد و برخی از خودروها هم تازه می خواهند عرضه شوند و جدید هستند. وی افزود: حدود 15ماه برای تولید این خودرو ها زمان در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم آن را به 12ماه کاهش دهیم .


نعمت زاده با اشاره به اینکه قطعه سازان داخلی ، توانمندی های خوبی دارند افزود : قطعه سازان شرکت پژو باید با قطعه سازان داخلی ما همکاری و انتقال فناوری کنند .وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : از 40 درصد قطعه سازی داخلی شروع می کنیم تا در مدت 2 سال به 80 درصد برسیم .
وی گفت : سیاست ما در صنعت خودرو سازی ، به روزنگه داشتن است و در راهبرد ده ساله خودرو سازی ، از سه میلیون خودرو تولیدی 2 میلیون را برای مصرف داخل و یک میلیون را برای صادرات خواهیم داد.

سوئدی ها مشتاق بازار ایران
مدیران عامل گروه شرکت های ولوو و اسکانیا اسفندماه امسال برای شرکت در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران به تهران می آیند. مارتین لاندستد مدیرعامل گروه ولوو و هنریک هنریکسون مدیرعامل شرکت اسکانیا به عنوان سخنرانان کلیدی در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران حضور می یابند.


شرکت ولوو هم اکنون با شرکت سایپا دیزل برای تولید خودروهای سنگین و کشنده قرارداد دارد و شرکت اسکانیا نیز با شرکت های عقاب افشان (تولید اتوبوس) و گروه ماموت (خودروهای سنگین) همکاری مشترک دارد.
سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران دهم و یازدهم اسفند ماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود .نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران نیز نهم تا دوازدهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
تویوتا ترمزها را کشید
پرفروش‌ترین خودروساز جهان اعلام کرد انفجاری که در هشتم ژانویه در کارخانه شرکت آیچی استیل روی داد، تولید فولاد مورد استفاده در قطعات خودرو شامل موتورها، جعبه دنده و شاسی را محدود کرده است با اینهمه این شرکت به تاثیر کمبود قطعات بر میزان تولید اشاره ای نکرد.


تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد فعالیت کارخانه‌هایش از 15 فوریه ازسرگرفته می‌شود و تولید در خطوط تولید کارخانه‌های خارج از ژاپن معلق نخواهد شد. این شرکت سرگرم بررسی گزینه‌های ممکن از جمله درخواست از آیچی استیل برای تولید قطعات در خطوط جایگزین و تامین فولاد ویژه از سایر فولادسازان است.

پورشه هوشمند شدن را رد کرد
در حالی که بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان به دنبال عرضه اتومبیل های خودران و بدون نیاز به راننده هستند، ظاهرا پورشه چنین قصدی ندارد.
اولیور بلومه مدیرعامل این شرکت سازنده خودروهای گران قیمت و پرطرفدار در جهان رسما اعلام کرده که شرکت مذکور برنامه ای در این زمینه ندارد.


البته این بدان معنا نیست که شرکت یاد شده میانه خوبی با فناوری ندارد. پورشه از مدتی قبل سرمایه گذاری برای ساخت خودروهای کاملا برقی و دوگانه سوز را آغاز کرده و خودروی دوگانه سوز 911 این شرکت و همین طور یک خودروی برقی که قرار است در سال 2018 عرضه شود، از جمله این محصولات است.
حراج خودروی فیات پاپ
شاید دین و خودرو ارتباطی به یک دیگر نداشته باشند. اما خبر جالب در این هفته خبر حراج خودروی پاپ برای امور خیریه بود. خودروی فیات پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در مزایده ای در فیلادلفیای آمریکا به قیمت 82 هزار دلار فروخته شد.


از کسانی که بالاترین پیشنهادات را در این مزایده مطرح کردند می توان به میشائیل چاپمن و کیت چاپمن مالکان گروه خودروسازی چاپمن اشاره کرد. پاپ فرانسیس در جریان سفر سپتامبر گذشته خود به فیلادلفیای آمریکا از یکی از 2 خودروی فیات مشکی رنگ مدل 500 ال استفاده کرده بود. خودروی فیات دوم در نمایشگاه خودوری فیلادلفیا که تا 7 فوریه در جریان است، به نمایش عموم گذاشته شده است.
بر اساس این گزارش عواید حاصل از فروش این خودرو به بنیادهای خیریه این ایالات و برنامه های آموزشی ویژه تحت نظر اسقف اعظم فیلادلفیا اختصاص خواهد یافت.

نظرات
فرناز
| |
2016-02-06 20:30:58
دراین مملکت هیچ چیز ارزان شدنی نیست!!!!
ADS
ADS
پربازدید