Performancing Metrics

لاوروف: روسیه آماده پیوستن به نشست اوپک است | اتاق خبر
کد خبر: 314599
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 17:02
وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش آماده پیوستن به نشست اوپک برای بحث در مورد وضعیت حاکم بر بازار جهانی نفت است.

اتاق خبر: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه آماده پیوستن به نشست اوپک برای بحث در مورد وضعیت حاکم بر بازار جهانی نفت است.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ ریانووستی به نقل از لاوروف نوشت: «اگر نفع مشترکی در برگزاری نشستی بین اعضای اوپک و کشورهایی که عضو این سازمان نیستند وجود داشته باشد، البته که ما آماده چنین اجماعی خواهیم بود. ما تمایل داریم در اشکال مورد توافق همه طرف های درگیر، کار کنیم.»
لاوروف تاکید کرد: «در این مرحله، از نظر من ما نفع مشترکی در ادامه کار در این قالب داریم.»
2 مقام ارشد روسی نیز پیش از این از احتمال همکاری با اوپک برای تقویت قیمت ها سخن گفته بودند. این در حالی است که آمارهای میزان تولید نفت روسیه نشان می دهد که تولید این کشور در ماه ژانویه به بالاتری رقم از بعد از فروپاشی شوروی سابق رسید.
روسیه در هفته گذشته 6 سیگنال نه چندان واضح درباره همکاری احتمالی با اوپک برای حمایت از قیمت نفت ارسال کرده بود. ابتدا تصور شد که این سیگنال ها نشان دهنده آغاز گفت و گوها بین روسیه و اوپک است، اما بعدا گفته شد که هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.
پس از آنکه ایگور سچگین، رئیس شرکت رزنفت روسیه با الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا دیدار کرد، این شرکت اعلام کرده دو طرف در خصوص تلاش های مشترک احتمالی برای تثبیت بازار جهانی نفت گفت و گو کرده اند.
لاوروف همچنین گفته، مسکو مشکلی برای همکاری های بیشتر در بازار نفت با کشورهای عضو و غیر عضو اوپک ندارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید