Performancing Metrics

دلایل هاشمی برای اینکه مردم با صندوق رای قهر نکنند | اتاق خبر
کد خبر: 314664
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 13:45
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش برخی برای القای قهر از حضور در انتخابات را به هیچ وجه با روح انقلاب سازگار ندانست.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اهم سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضا و مسئولان موسسات فرهنگی، هنری و سازمان‌های مردم نهاد(سفیران صلح، صبح امید) به این شرح است:

** تازه‌ترین نمونه‌ی شیوه‌ی استدلالی نظام اسلامی مباحث تیم مذاکره‌ کننده‌ای هسته‌ای ایران است که به عنوان افتخار جمهوری اسلامی، تحسین همگان را برانگیخته است، چون سخت‌ترین مسأله که سایه جنگ را بر کشور گسترانده بود، با مذاکره و دیپلماسی حل کرد.

** اسلام تأکید می‌نماید که هیچ‌کس از مادر رئیس و مرئوس متولد نشده است و این مردمند که کسانی را برای اداره‌ی امور به عنوان حاکم خویش انتخاب می‌نمایند و حاکمان نیز وظیفه دارند با رعایت حدود شرعی و قانونی به مردم خدمت کنند.

**تلاش بعضی‌ها برای القا قهر از حضور در انتخابات به هیچ‌وجه با روح انقلاب سازگار نیست. ... قهر کردن از صندوق‌های رأی هیچ توجیه منطقی ندارد. سود عدم حضور مردم در انتخابات را اقلیتی می‌برد که خواهان حفظ وضعیت موجود است و اصلاً آن جماعت همین را می‌خواهند، اما مردم باید به شکل گسترده شرکت کنند و هر نظری را که دارند، بدهند تا در تاریخ ثبت شود.

** توصیه‌ام به همه‌ی مردم مخصوصاً جوانان این است که اهل دعوا و جدل‌های بی‌معنا نباشند و بدانند اخلاق مسلمانان متواضعانه و بزرگترین سلاح آنها در مقابل توهین‌های جاهلان، سلام است که یک کلمه معمولی نیست وقتی قرآن کریم می‌فرماید: « وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا».

نظرات
ADS
ADS
پربازدید