Performancing Metrics

آیا می‌توان برای مقابله با بیماری‌ها از میکروب‌ها استفاده کرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 314682
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 15:22
زمانی که پروژه Human Microbiome در سال 2007 اجرا شد، هیچکس مطمئن نبود که چه مواردی با انجام آن یافت خواهدشد. زمانی که متوجه می‌شویم باکتری‌ها بدن ما را فرا گرفته‌اند، هرگز از محل قرارگیری آن‌ها به‌طور دقیق اطلاعاتی نداریم و از عملکردی که بعدا خواهند داشت،

اتاق خبر - موردی که در اولین مرحله از (HMB (Human Microbiome Project ما را مطلع می‌کند،‌ از بین بردن میکروب‌هایی است که کمکی در مبارزه با بیماری‌ و عفونت‌ها نمی‌کنند. طبق آزمایشاتی که راجع‌به باکتری E.coli و ابرمیکروب‌ (MRSA) وجود دارد، بسیاری از میکروب‌ها فعالیت‌های مفیدی را برای ما به‌همراه دارند.

شواهد بدست‌آمده نشان می‌دهد که این موارد، در بخش پایین بینی، روی پلک‌ها، در روده، پوست شما و هرجای دیگری که فکرش را می‌کنید، وجود دارند. 10,000 گونه مختلف از میکروارگانیسم‌ها در بدن ما هستند و اگر این تعداد شما را تحت تاثیر قرار نداده، به این مقدار توجه کنید: برای هر سلول انسان، 10 باکتری‌ و میکروب مفید آن را همراهی می‌کنند [منبع:coombs].

البته، برخی میکروب‌ها علایم بدی را برای ما به وجود می‌آورند. با نگاهی به Clostridium difficile درمی‌یابیم که این باکتری باعث تضعیف نمودن روده‌بزرگ، حالت تهوع، تب و درد معده می‌شود. اما قضیه‌ای که وجود دارد آن است که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان C.diff بی‌تاثیر است، زیرا باکتری‌های مفید روده را نابود می‌کنند. در واقع‌، C.diff پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در بدن افراد باقی ‌می‌ماند،‌ و زمانی که مواد مفید بدن ازبین می‌روند، این باکتری می‌تواند جای خود را در بدن ما پیدا کند.

ورود بیماری‌های روده و معرفی قرص‌های آن

این یک روش قدیمی است که از میکروب‌های مفید برای مقابله با میکروب‌های مضر استفاده بشود. ورود باکتری‌های مدفوعی به روده نشان دهنده اثر معکوس قرارگیری C.diff در بدن است: تقریبا 90 درصد از باکتری‌ها C.diff هستند که می‌توانند به‌وسیله مصرف داروهای روده‌ای و مکمل‌های آن، از بین بروند (و توجه کنید که روش کلونوسکوپی یا قرارگیری لوله در بینی، تاثیر چندانی در مدت طولانی نخواهد داشت. درحال حاضر قرص‌های روده‌ای منجمد‌ شده‌ای وجود دارند که تاثیرات امیدبخشی دارند [منبع: Oaklander]. شما می‌توانید با نوشیدن جرعه‌ای آب میکروب‌های مفید را وارد بدن خود کنید، بدون اینکه تاثیر مضری را از این طریق روی روده خود داشته‌باشید.

بنابراین سعی براین است تا برای مبارزه با بیماری‌ها از میکروب‌ها استفاده بشود و در آینده استفاده بیشتری از آن‌ها برای کشف تمام را‌ه‌های موجود برای تاثیرپذیری (و احتمالا درمان) میکروب‌ها در بدن ما وجود خواهد داشت.

منبع: آی تی رسان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید