Performancing Metrics

وزیر خارجه آلمان در مورد پیروزی ارتش سوریه در حلب نظر داد | اتاق خبر
کد خبر: 314695
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 16:39
وزیر خارجه آلمان در واکنش به پیروزی ارتش سوریه در ریف شمالی حلب، مدعی شد این عملیات ارتش به مذاکرات ژنو درباره صلح در سوریه ضربه وارد کرد.

وزیر خارجه آلمان در واکنش به پیروزی ارتش سوریه در ریف شمالی حلب، مدعی شد این عملیات ارتش به مذاکرات ژنو درباره صلح در سوریه ضربه وارد کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «رویترز»، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در واکنش به پیروزی بزرگ ارتش سوریه و مبارزان مقاومت لبنان در حومه شمالی حلب که به شکست محاصره 4 ساله «نبل» و «الزهراء» انجامید، مدعی شد حمله ارتش سوریه به مذاکراتی که در ژنو با میانجیگیری سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ سوریه در جریان است، ضربه وارد کرد.

اشتاین‌مایر افزود، کنفرانس امنیتی که هفته آینده در «مونیخ» آلمان برگزار خواهد شد، فرصتی جدید برای این مذاکرت محسوب می‌شود.

وزیر خارجه آلمان که به «ریاض» پایتخت عربستان سفر کرده است، در کنفرانسی خبری گفت: «طی روزهای گذشته به وضوح مشخص شد که مذاکرات ژنو در پی حمله ارتش سوریه در نزدیکی تا چه اندازه تحت تاثیر قرار گرفت.»

وی گفت: «فرصت بعدی برای اتخاذ تدابیر مشترک با طرف‌های منطقه‌ای در کنفرانس امنیتی مونیخ خواهد بود که طی روزهای 12 تا 14 فوریه برگزار خواهد شد.»

طبق اعلام «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، مذاکرات ژنو در مورد سوریه تا 25 ماه میلادی جاری به حالت تعلیق درآمده است.

دی مستورا اعلام کرده است که از کشورهای حامی گفت‌وگوهای سوریه دعوت خواهد کرد که در نشستی فوری مشکلات موجود را حل کنند.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید