Performancing Metrics

سیاست وزارت نیرو، نمک زدایی از آب دریاست | اتاق خبر
کد خبر: 314748
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 20:32
مدیر عامل آب و فاضلاب کشور:
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی منسجم در حال استقرار آبشیرین کن در سطح کشور هستیم که استان هرمزگان در این خصوص پیشگام بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی منسجم در حال استقرار آبشیرین کن در سطح کشور هستیم که استان هرمزگان در این خصوص پیشگام بوده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز در حاشیه مراسم افتتاح آبشیرین کن روستای بونجی جاسک گفت: سیاست وزارت نیرو موضوع نمک‌زدایی از آب دریاست و خصوصا در سواحل جنوبی ابتدا در عمق 100 کیلومتری از ساحل از غرب به شرق(خرمشهر تا گواتر) مطالعاتی انجام شده است.

جانباز افزود: در این زمینه نقاط جمعیتی، میزان نیاز سالیانه منابع آب موجود برنامه‌ریزی شده و بر اساس این برنامه‌ریزی منسجم در حال استقرار آبشیرین کن در سطح کشور هستیم که استان هرمزگان در این خصوص پیش گام بوده است.

وی ادامه داد: در تمامی جزایر مشکل آب شرب هموطنان را برطرف نموده و در آخرین مورد بخش‌هایی از مناطق روستایی و بخشی از مناطق شهری جزیره قشم بود که مشکل آب آنان برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در شهر بندرعباس 100 هزار متر مکعب آبشیرین کن در دست اجرا داریم که در نظر داریم در سال آینده 20 هزار مترمکعب وارد مدار شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت نیرو در بخش روستایی گفت: در بخش روستایی اقدامات خوبی انجام شده و 18 مجموعه روستایی را در سطح استان از طریق آبشیرین کن‌ها و با مشارکت بخش خصوصی تامین آب شده است.

وی تاکید کرد: 10 پروژه بزرگ از جمله پروژه غرب شهرستان جاسک که یکی از مناطق درگیر عدم آب شرب در سطح منطقه بود که به سختی به مردم تامین آب شرب می‌شد امروز با تدبیر دولت و تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری رسید و مردم از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

با افتتاح آبشیرین کن روستای بونجی 25 روستا با جمعیتی بالغ بر 7040 نفر از نعمت آب شیرین بهره‌مند شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید