Performancing Metrics

جذب ۲۰میلیون توریست در افق ۱۰ساله | اتاق خبر
کد خبر: 314772
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 09:38
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به چشم انداز ۱۰ ساله گردشگری کشور، گفت: ایران می بایست تا سال ۲۰۲۵ میلادی، به هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر دست یابد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، شهرسمنان اما سومین مقصد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر یک روزه به استان سمنان بود، مسعود سلطانی فر بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از هتل پنج ستاره شهر سمنان، ضمن بیان اینکه حمایت از حوزه گردشگری در ایران باعث شد رشد گردشگری در کشور سالانه۱۲ درصد افزایش یابد، ابراز داشت: این میزان افزایش بالغ بر سه برابر سایر کشورهای دنیا است از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم این روند افزایشی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات تسهیل جذب گردشگر در کشور، افزود: طرح تسهیل در صدور ویزا هم اکنون در فرودگاه های کشور اجرا می شود همچنین، برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزای فرودگاهی ۳۰ روزه صادر می شود که به مدت ۱۵ روز قابل تمدید است.

دفاتر جذب گردشگر ایران در ۴۰ کشور راه اندازی می شود

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دفاتر جذب، اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری ایران به زودی در ۴۰ کشور دنیا راه اندازی می شود، گفت: این اقدام نیز در دولت یازدهم برای جذب هرچه بیشتر توریست به کشور اجرایی می شود که آثار و نتایج آن را می توان در ادامه سال ۲۰۱۶میلادی در صنعت توریسم کشور مشاهده کرد.

سلطانی فر با بیان این خبر که تعدادی از این دفاتر در ۱۵ کشور از کشورهای همسایه با ایران اسلامی نیز راه اندازی می شود، تصریح کرد:  تعدادی از این دفاتر در کشورهای اروپایی، آسیایی، آسیای جنوب شرقی، کانادا، استرالیا و آمریکا راه اندازی می شود و این کشورها به عنوان کشورهای هدف برای دفاتر انتخاب شده اند.

وی افزود: بر اساس بررسی ها، عده زیادی از مردم این کشورها علاقه زیادی به بازدید از جاذبه های فرهنگی ایران اسلامی دارند و ما می بایست از این فرصت به نحو احسن در زمینه جذب گردشگر به ایران اسلامی بهره ببریم.

ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی در دستور کار

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به کشور، گفت: امید است در این مدت، شاهد تحولی قابل توجه در حوزه نوسازی و گسترش کیفیت ناوگان هوایی کشورمان باشیم چراکه این امر خود در جذب گردشگر بسیار مؤثر است البته می پذیریم که مشکلاتی نیز در سال‌های گذشته به ویژه در حوزه ترددهای هواپیمایی و پایین بودن کیفیت هواپیماها وجود داشته است که امید می‌رود با تفاهم‌نامه‌های همکاری جدیدی که با اروپایی‌ها بسته شد، این دغدغه‌ها نیز برطرف شود.

سلطانی فر توسعه صنعت گردشگری را از امور مهم در توسعه کشور دانست و بیان داشت: گردشگری همچون گنجی پنهان در دل کشور است که می‌توان آن را به بهره‌وری رساند و باید توجه بیشتری به این حوزه شود و در همین راستا سفر رئیس‌جمهوری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری به‌خصوص در ارتباط با خریداری هواپیماهای خارجی انجام شده است.

وی افزود: باید تلاش کرد تا بتوان گردشگران خارجی را با امکانات خوبی ترغیب کرد تا وارد کشورمان شوند و از این‌رو، تا هشت سال آینده باید به سمت افزایش کیفیت ناوگان هوایی کشور برویم.

۴هتل پنج ستاره در کشور افتتاح می شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اما از افتتاح چهار هتل دیگر طی روزهای آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: با تلاش‌های بخش خصوصی و پیگیری‌های این سازمان، بهره‌برداری از چهار هتل پنج ستاره تا پایان سال جاری در کشور با هدف توسعه بخش گردشگری انجام می‌شود.

سلطانی فر، راه‌اندازی هتل‌های پنج ستاره را یکی از راه‌های جذب گردشگر به‌ویژه در حوزه گردشگران خارجی دانست و گفت: ۱۳۰ هتل چهار و پنج ستاره هم‌اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند که تعداد آن‌ها باید افزایش یابد.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همواره در تلاش است تا شمار هتل‌های کشور را افزایش داده و خدمات هتلداری را با کیفیت بالایی به مردم و گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد همچنین باید به‌گونه‌ای تلاش شود که در ۱۰ سال آینده، تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره در استان‌های مختلف به عدد ۴۰۰ هتل برسد.

پارک آبی سمنان مورد بازدید سلطانی فر قرار گرفت

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور پیش از افتتاح هتل پنج ستاره سمنان از مجموعه آبی این شهرستان نیز بازدید کرد.

این مجموعه دارای فضای اختصاصی کودکان، چاله فضایی، بومرنگ، سرسره‌های تند و کند، سونا و جکوزی، اتاق ماساژ و آب‌درمانی، رودخانه آرام، دریاچه موج، کافی‌شاپ است همچنین رستوران ایرانی با ظرفیت ۴۰۰ نفر و رستوران فرنگی نیز با ظرفیت ۴۰۰ نفر در این مجموعه بزرگ گردشگری در سمنان پیش‌بینی شده است.

پارک آبی سمنان که در هر نوبت کاری بیش از ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد، در مراحل پایانی کار قرار داشته و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

همچنین هتل پنج ستاره سمنان نیز با ظرفیت پذیرش ۲۵۰ نفری دارای ۶۳ اتاق و سوئیت بوده که با تجهیزات و امکانات کامل ساخته شده است

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید