Performancing Metrics

«رزم نامه زاگرس وپایتخت فراموش شده قوم کرد»کتاب سال کرمانشاه شدند | اتاق خبر
کد خبر: 314789
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 11:12
طی مراسمی با حضور چهره های ادب و هنر کشور ، دو اثر «رزم نامه اسطوره های کهن زاگرس» و «پایتخت فراموش شده قوم کرد» به عنوان کتاب سال کرمانشاه انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، مراسم انتخاب کتاب سال کرمانشاه و با حضور مهدی محقق از پژوهشگران برجسته کشور، مسعود گلزاری باستان شناس و کرمانشاه پژوهان فرهیخته و جمعی از نویسندگان و هنرمندان کرمانشاهی عصر امروز  پنج شنبه در محل مجتمع فرهنگی- هنری شهید آوینی برگزار شد.

دبیر علمی انتخاب کتاب سال کرمانشاه در این مراسم با اشاره به رشد ناهنجاری ها در عصر کنونی و افزایش آمار معضلات اجتماعی گفت: فرهنگ یکی از مهمترین زیربناها برای جلوگیری از بروز مشکلات در جامعه بوده و می تواند مانع از بروز بسیاری از معضلات شود.

هومن سالاری کتاب را یکی از مولفه های فرهنگ برشمرد و بر تقویت فرهنگ مطالعه برای تقویت فرهنگ در تمام ابعاد جامعه تاکید کرد.

وی اشاره ای نیز به روند برگزاری انتخاب کتاب سال کرمانشاه داشت و گفت: دبیرخانه کتاب سال کرمانشاه خرداد ماه امسال تشکیل شد و پس از اعلام فراخوان آن ۶۳ عنوان کتاب به این دبیرخانه ارسال شد.

دبیر علمی انتخاب کتاب سال کرمانشاه ادامه داد: از بین آثار ارسالی ۷ اثر با ویژگی های مد نظر مطابقت نداشته و حذف شد و ۵۶ اثر دیگر به بخش دوم داوری ها راه پیدا کرد.

وی به تشکیل کمیته های مختلف به سرپرستی کیانوش چغامیرزا اشاره کرد و گفت: کتب ارسالی در کمیته های مذکور نیز مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا و پس از دواری آثار در سه سطح ۶ عنوان به مرحله نهایی راه یافت که از این بین نیز دو اثر به عنوان کتاب سال کرمانشاه انتخاب شد.

سالاری از معرفی کتاب «رزم نامه اسطوره های کهن زاگرس» نوشته پروفسور همزه ای و «تاریخ فراموش شده قوم کرد» نوشته برومند اعظمی پور به عنوان کتاب سال کرمانشاه خبرداد.

براساس این گزارش در این مراسم از دو کتاب مذکور نیز رونمایی شده و برخی از پیشکسوتان، دبیر هیئت علمی، داوران  و نویسندگان مطرح کرمانشاهی تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از نویسندگان دو اثر «کربوهیدارت ها» و «زوران»  و اجرای سنتی و بومی گروه موسیقی آوا نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید