Performancing Metrics

برای الگو بودن در جهان باید در زمینه علم پیشرفت کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 314982
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 00:29
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: برای اینکه تمدن ساز و الگو برای دنیا باشیم باید در زمینه علم پیشرفت کنیم.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: برای اینکه تمدن ساز و الگو برای دنیا باشیم باید در زمینه علم پیشرفت کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین قدیانی در اولین جشنواره علمی اقشار سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، اظهار کرد: برای احیای تمدن اسلامی و داشتن کشوری قدرتمند و تحقق شعار استقلال، آزادی که 37 سال پیش در ایام دهه فجر می‌دادیم باید توفیقی در علم داشته باشیم تا از زیر بار مشکلات استعمار خارج شویم.

وی افزود: امروز دنیای غرب به واسطه توانایی‌هایی که در فضای علمی دارد استعمار فرارویی را نسبت به کشورهای جهان سوم اعمال می کند.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: سازمان بسیج در زمینه مباحث علمی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌هایی کرده است.

قدیانی با اشاره به اینکه رهبری بر جنبش نرم‌افزاری تاکید جدی داشته و در حال حاضر جنبش نرم‌افزاری مغفول مانده است، ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات توجه به مسائل علمی است.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور یادآور شد: علوم به سه دسته علوم دقیقه، علوم تجربی و انسانی تقسیم می‌شوند که در زمینه علوم دقیقه که همان ریاضی است ما در مبانی اختلافی با غرب نداریم اما در کاربرد اختلاف‌های زیادی داریم.

وی افزود: در علوم تجربی در مبانی و کاربرد و در علوم انسانی نیز به طور کلی با غرب اختلاف داریم و باید بازنگر‌هایی در حوزه‌های علمی داشته باشیم.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به اینکه برای اینکه تمدن ساز و الگو برای دنیا باشیم باید در زمینه علم پیشرفت کنیم، افزود: در حال حاضر در جنگ دانش هستیم که مقام معظم رهبری بر جهاد علمی تاکید دارند و تحقق این مهم نیازمند بازنگری در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصور ما بر صحیح بودن تفکر و فرهنگ غرب باشد، ادامه داد: اگر کالاها و علم غربی را وارد کنیم فرهنگ غربی نیز وارد شده و در نهایت هویت اصلی خود را از دست می‌دهیم.

قدیانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث جنبش نرم‌افزاری بحث مبانی انقلاب است و نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

عقیلی پور مسؤول علمی پژوهشی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سازمان توانمندسازی بسیج وظیفه پیگیری برنامه‌ای علمی را برعهده داشته و بیشتر جمعیت تحت حمایت این سازمان مخترعین و مبتکرین است.

وی ادامه داد: افرادی که دارای ایده هستند مورد حمایت این سازمان قرار می گیرند و 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و در صورتی که برای طرحی بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه نیاز باشد طرح مورد نظر به مرکز معرفی می‌شود.

مسؤول علمی پژوهشی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سازمان توانمندسازی بسیج کمک در راستای ثبت اختراع و تجاری سازی اختراعات افراد است.

گفتنی است، در پایان از تعدادی از مخترعین بسیج نیز تجلیل شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید