Performancing Metrics

توسعه روابط تهران- توکیو با امضای توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری 2 کشور | اتاق خبر
کد خبر: 314990
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 01:20
طیب‌نیا در جمع نخبگان ایرانی مقیم ژاپن عنوان کرد
وزیر اقتصاد کشورمان گفت: زمینه توسعه تجارت بین ایران و ژاپن بسیار بالاست و با امضای توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور در روز جمعه گام مهمی در این جهت برداشته می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، شامگاه پنجشنبه، جمعی از نخبگان، تجار و ایرانیان فعال علمی و اقتصادی مقیم ژاپن در توکیو با علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار چند نفر از ایرانیان، با طرح دیدگاههایشان پیشنهادهایی را جهت توسعه روابط ایران و ژاپن مطرح کردند که از جمله موضوعات طرح شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: ضرورت معرفی دقیق‌تر فرصتهای سرمایه گذاری در ایران به جامعه اقتصادی ژاپن، همکاری با طرف ژاپنی برای تسهیل مقررات صادراتی به ایران، تشویق بانکهای ژاپنی برای رفع سختگیری‌های تجارت با ایران، حمایت از جامعه علمی ایرانیان مقیم ژاپن در جهت توسعه همکاری دو کشور، لزوم ارتقای فعالیت گمرک ایران، نیاز به تشکیل اتاق بازرگانی تجار ایرانی در ژاپن، تقویت خطوط اعتباری فعال بین دو کشور، ضرورت تایید کیفیت فرش صادراتی ایران پیش خروج از کشور، نیاز به معرفی بیشتر قوانین تجاری و سرمایه گذاری ایران در ژاپن، از سرگیری پرواز مستقیم از ایران به ژاپن و همچنین حمایت افزایش گردشگران ژاپنی برای سفر به ایران. 


طیب‌نیا هم در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با نخبگان ایرانی مقیم ژاپن و دیدگاههای آنها، گفت: ما به ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان یک سرمایه و فرصت نگاه می‌کنیم. ایرانی هر جای جهان که باشد قلبش برای ایران می‌تپد و هر کدام از ما در هر موقعیتی که هستیم وظیفه داریم در جهت ارتقای جایگاه ایران بکوشیم.
وزیر امور اقتصاد با اشاره به اقدامات مختلف دولت در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور در 2 سال گذشته، افزود: با دستیابی به توافق هسته‌ای و اجرای برجام، زمینه برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی ایران بیشتر فراهم شده و این روزها ما شاهد علاقه فراوان شرکتهای خارجی برای همکاری با ایران هستیم و از این جهت زمینه توسعه تجارت بین ایران و ژاپن بسیار بالاست و با امضای توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور در روز جمعه گام مهمی در این جهت برداشته می‌شود.
وی افزود: مشکل امروز برخی از صنایع ژاپن این است که قیمت تمام شده آنها بالاست، چنانچه دانش فنی شرکتهای ژاپنی با امتیازات ایران مانند انرژی ارزان قیمت، نیروی کار تحصیلکرده با دستمزد به نسبت پایین‌تر و دسترسی ایران به بازار 500 میلیون نفری منطقه بیامیزد، شرایط بسیار خوبی برای تولید فراهم می‌کند.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با توافقات صورت گرفته در این سفر و سفری که در آینده آقای آبه نخست وزیر ژاپن به ایران خواهد داشت و همچنین با همت ایرانیان مقیم ژاپن فرصتهای همکاری دو ملت بیش از گذشته فراهم شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید