Performancing Metrics

هشدار درباره زمین‌خوردن و شکستگی‌های مکرر | اتاق خبر
کد خبر: 315047
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 10:18
این یک نشانه است!
ایرنا نوشت: مطالعات نشان می دهد زمین خوردن هایی که منجر به آسیب یا شکستگی شوند و به صورت مکرر اتفاق بیفتند، می تواند از نشانه های ابتلا به پارکینسون در آینده باشند.

اتاق خبر - بررسی محققان دانشگاه Umea در سوئد نشان می دهد که بیماران مبتلا به پارکینسون، سال ها قبل از تشخیص علایم بیماری، چندین زمین خوردگی شدید را تجربه کرده اند که در اغلب مواد منجر به شکستگی و آسیب های جدی شده است.
مطالعه سوابق حدود 24 هزار بیمار بین سال های 1988 تا 2012 میلادی نشان می دهد بیماران مبتلا به پارکینسون، 19 درصد تجربه زمین خوردن بیشتری در 10 سال قبل از تشخیص بیماری داشته اند.

محققان احتمال می دهند زمین خوردن های مکرر به دلیل اختلالات عصبی است که در نهایت می تواند منجر به پارکینسون شود؛ بنابراین پیشنهاد می شود زمین خوردن های شدید و مکرر جدی گرفته شود و برای تشخیص زود هنگام پارکینسون اقدام شود.
پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود. روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.
بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند.
به گزارش مرکز پیشگری و کنترل بیماری آمریکا، در این کشور از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است. احتمال ابتلا به پارکینسون در مردان 1.5 برابر زنان است. نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS منتشر شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید