Performancing Metrics

سهم خوزستان از تولید ناخالص ملی 12/6 درصد | اتاق خبر
کد خبر: 315063
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 12:26
رئیس اتاق بازرگانی اهوازدر گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
کشور ما برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و استمرار حرکت توسعه و آبادانی خود به حداقل سرمایه گزاری 150میلیارد دلار در سال نیاز دارد.

اتاق خبر: شهلا عموری اظهار داشت:خوزستان 6 درصد جمعیت کشور و 12/6 درصد تولید ناخالص ملی را دارد.

وی در ادامه در مصاحبه با اتاق خبر تاکید کرد: 80 %تولید نفت کشور ، 50% درصد تولید پتروشیمی ،جایگاه دوم کشاورزی ،جایگاه دوم تولید فولاد  کشور و 47  میلیون تن ظرفیت بندری در استان خوزستان قرار دارد.

وی در ادامه در مورد فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان خاطر نشان کرد: در بخش آب و برق معادل 45 هزار میلیارد تومان،18هزار میلیارد تومان در بخش نفت ، گاز و پتروشیمی4500میلیارد تومان و در بخش کشاورزی قابل سرمایه گذاری است.

وی در ادامه در رابطه با فضای برجام و پساتحریم اظهار امیدواری کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران با سنجش شرایط بسیار پیچیده ناشی از تحریمهای تحمیل شده و اتخاذ تدابیر سنجیده بلاخره توانست از یک بحران شبه فراگیر و فرسایشی (اقتصادی) رهایی بیابد و روابط خود با دنیا را مجددا از سر بگیرد که بنظر من این اتفاق مهمترین و عظیم ترین دستاورد دولت بشمار می رود. جمهوری اسلامی ایران با سنجش شرایط بسیار پیچیده ناشی از تحریمهای تحمیل شده و اتخاذ تدابیر سنجیده بلاخره توانست از یک بحران شبه فراگیر و فرسایشی (اقتصادی) رهایی بیابد 

عموری یادآوری کرد: شکی نیست که آثار منفی ناشی از تحریمهای فراگیر بر اقتصاد ایران بگونه ای است که نمی توان براحتی از چنین تاثیرهایی رها شد و همه چیز به نحوه تعامل بخش های مختلف اقتصادی و میزان استفاده از فرصت پیش آمده باز میگردد. زمان و مدیریت آن در بحث استفاده حداکثری از شرایط پسافرجام در جهت ایجاد نشاط و شادابی اقتصادی امر مهمی است که باید به آن با دقت مضاعف پرداخته شود. بعبارت دیگر باید از همه لحظات شرایط پسافرجام بمنظور جبران مافات استفاده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همت دولت دوران ایران هراسی نیز بسر آمده و بسیاری از کشورها در تحلیل نهایی خود به ایران بعنوان یک محیط امن و سودآور و یک شریک اقتصادی قابل اعتماد می نگرند که به دلیل ایجاد  همه بسترهای مورد نظر یک سرمایه گزار از جمله راههای مختلف ارتباطی و دسترسی به آبهای آزاد و وفور صنایع مادر و نیروی متخصص و ماهر و امنیت خوب و مزایای مختلف دیگر می توان خوزستان با مرکزیت اهواز را یکی از جذابترین مناطق با قابلیت سرمایه گزاری قلمداد کرد.

شهلا عموری در رابطه با جذابیت های مختلف صنعتی ،تجاری و بازرگانی اهواز برای سرمایه گذاران خارجی خاطر نشان کرد که اتاق بازرگانی اهواز در چارچوب وظیفه ذاتی خود در همین راستا گام برداشته است. بر اساس یکی از مطالعات انجام شده، کشور ما برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و استمرار حرکت توسعه و آبادانی خود به حداقل سرمایه گزاری 150میلیارد دلار در سال نیاز دارد. شاید عده ای این عدد را بلندپروازانه تلقی کنند اما بنظر من اگر بخش دولتی و خصوصی بویژه در تسهیل عمل اقتصادی و رفع برخی موانع بازدارنده قدم بردارند جذب و جلب سرمایه گزار و تحقق عدد 150میلیارد دور از دسترس نخواهد بود.  

چنانچه گفته شد خوزستان با محوریت اهواز از همه جذابیتهای لازم بمنظور جذب سرمایه گزار بهره می برد که اتاق بازرگانی اهواز در جهت تحقق این امر مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همه تواناییها و ظرفیتهای تحت اختیار خود را در این مسیر بسیج خواهد نمود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید