Performancing Metrics

۱۱ حقیقت در مورد ایرلند | اتاق خبر
کد خبر: 315120
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 12:18
اگر تا به حال در مورد مراسم بسیار زیبای پاتریک مقدس و تفریحات ایرلندی شنیده‌اید، بدانید که حتی از کمتر از نصف جاذبه‌های ایرلند خبر دارید. ایرلند کشوری است پر از معما و داستان‌های زیبا که در میان اروپاییان، کشور و مردمانی محبوب دارد.

اگر تا به حال در مورد مراسم بسیار زیبای پاتریک مقدس و تفریحات ایرلندی شنیده‌اید، بدانید که حتی از کمتر از نصف جاذبه‌های ایرلند خبر دارید. ایرلند کشوری است پر از معما و داستان‌های زیبا که در میان اروپاییان، کشور و مردمانی محبوب دارد. 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، اتفاقات زیادی در طول تاریخ، از زمانی که اولین گروه مهاجران برای زندگی به این سرزمین مهاجرت کردند تا امروز که شما به گوشی خود نگاه می‌کنید و به این فکر می‌کنید که آلبوم گروه موسیقی یو۲ چقدر زیبا است، در این کشور رخ داده است. مراسم روز پاتریک مقدس (مهمترین مراسم آئینی ایرلند) حتی نیمی از آن نیست، یا حتی کشتی مارها در این میان به شمار نمی‌آید. این ۱۱ مورد ویژگی‌های بسیار بارز ایرلند هستند.

مار

۱.بهشتی برای کسانی که از مار می‌ترسند

در ایرلند هیچ ماری وجود ندارد، پس با خیال راحت در طبیعت سبز آن قدم بزنید. افسانه‌ای هست که می‌گوید پاتریک مقدس تمام مارها را از این سرزمین تبعید کرده است (در حالی که فریاد می‌زده: آه، چندشم شد)، ولی توجیه علمی آن، این است که این جزیره ۱۰۰۰۰ سال بعد از آخرین عصر یخبندان شکل گرفته است. این زمان از دیدگاه تاریخی چیزی درحدود پنج دقیقه عامیانه است، این یعنی مارها و بسیاری از گونه‌های دیگر حیوانات در این دوره منقرض شده‌اند.

ایرلندی هستم

۲. همه ایرلندی هستند

البته همه افراد ایرلندی نیستند. ولی بیش از ۸۰ میلیون نفر، وقتی به یک بار می‌روید یا هرجای دیگر، تظاهر به ایرلندی بودن می‌کنند که این چهارده برابر جمعیت کل جزیره است. از دید ولگردان باراک اوباما یک ایرلندی واقعی است، کسانی که وقتی که آهنگ محلی «هیچ‌کس به اندازه‌ی باراک اوباما ایرلندی نیست» (ساخته‌ی هاردی درو و نانسی بویز) را گوش می‌کنند، به این امر دامن می‌زنند.

پاتریک

۳. همه ایرلندی به جز پاتریک مقدس

قصد ما مو را از ماست بیرون کشیدن نیست ولی پاتریک مقدس در حقیقت در ۳۸۵ میلادی در روم به دنیا آمده و در اسکاتلند بزرگ شده است. او را در سن ۱۴ سالگی دزدیده‌ و به ایرلند آورده‌اند و با وجود این که به مدت ۶ سال او را مجبور به چوپانی کرده بودند، در سن ۳۰ سالگی به عنوان یک مبلغ دینی برای کلتی زبانان شناخته می‌شد. او در بیانیه خود برای روز جشنش همگان را به کنار گذاشتن کارهای سنگین خود دعوت می‌کند که این یک قدم بزرگ در قوانین شهروندی است.

سفینه

۴. باورنکردنی

ایرلندی‌ها تبعید مارها و گذرگاه غول‌ها را باور می‌کنند ولی اگر از سفینه فضایی با آن‌ها صحبت کنید، شما را دیوانه می‌خوانند. ایرلند کمترین تعداد گزارش دیدن سفینه در اروپا را دارد، پس داستان تخیلی سفینه‌ها را پیش خود نگه دارید یا این که در جمع به شما می‌خندند.

تولد

۵. تولدتان است؟ پس فرار کنید!

یک سنت قدیمی در ایرلند وجود دارد که در روز تولد، کودک را سروته می‌گیرند و با ملایمت سرش را به زمین می‌کوبند تا شانس خوبی داشته باشد. هر سال یک ضربه و هیچ بهانه‌‌ای هم نمی‌تواند جلودار آن شود.

ایرلند

۶. قلعه زن فاسد

روستای دون ‌بلیس (dun bleisce) که ترجمه اسم آن قلعه‌ی زن خراب است. در سال ۲۰۰۳ به دستور سازمان نام‌گذاری مکان‌ها کلمه‌ی ‌bleisce به معنای زن خراب از این اسم حذف شد. ولی اهالی این روستا که بعد از مدتی تبدیل به مردمانی شده بودند که در قلعه‌ای کسل‌کننده زندگی می‌کردند که توجهی به خود جلب نمی‌کرد، در سال ۲۰۰۷ برای بازگرداندن اسم روستا مجادله کردند.

بلندترین-اسم

۷. ماکاناقدردوئاهالیا!

شما هم نتوانستید عنوان را بخوانید؟ حال فکر کنید ماکاناقدردوئاهالیا اسم شهریست که می‌خواهید به آنجا بروید و حال می‌خواهید از کسی آدرس بپرسید. اسم این شهر دارای ۲۲ کلمه (Muckanaghederdauhaulia) و بلندترین اسم مکان در ایرلند را است. البته اگر اسم scruffaunoughterluggatoora را کنار بگذاریم که اسم یک رود است. البته تایلند رکورد هردو این‌ها را زده با اسم مکانی که به معنی «اینجا خیلی از گالوی دور است» و اینطور نوشته می‌شود:

Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit

تالک-شو

۸. برنامه‌های تلویزیونی قطع نمی‌شوند

ایرلندی‌ها به داشتن قدرت بیان خوب معروفند، (حتی در ایرلند سنگی وجود دارد که مردم آن را بوسه میزنند تا بیانشان شیوا شود، البته بوسه زدن بر این سنگ کار چندان راحتی نیست) پس منطقی است که قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی تاک شو را داشته باشد. اسم این برنامه the late late show است و بعد از آن، دومین برنامه در لیست، تاک شوی شبکه ان. بی. سی است به اسم the tonight show که از سال ۱۹۶۲ به صورت زنده در استودیو ضبط می‌شود.

پاتریک

۹.جشن پاتریک مقدس یا رژه‌ی عمومی

فاصله ۷۷ فوتی بین دو میخانه‌ در یک روستا موجب شده بود که مردم تمام این فاصله را پیاده بروند و این به نوعی تبدیل به یک سنت شده بود. متأسفانه یکی از این دو میخانه بسته شد و نظم این رژه رفتن را عوض کرد ولی همین یکی باقی مانده نیز برای انجام این پیاده روی کافیست.

تیلتین

۱۰. المپیک ایرلندی

در گذشته، زمانی که ایده‌ی المپیک تازه داشت در ذهن یونانیان شکل می‌گرفت، ایرلندی‌ها در زمینه‌های دو، پرش، کشتی، پرتاب نیزه، ازدواج (واقعاً ازدواج؟ بله) در مسابقات تایلتین کسب مقام می‌کردند. طبق حکایتی که در فرهنگ محلی موجود است، مسابقات در یک مراسم سوگواری در ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شروع و در ۱۱۶۹ میلادی در پی حمله نورمنی‌ها متوقف شد و در سال ۱۹۲۲ دوباره احیا شد.

۱۱.اینجا آسمان آبی است

آسمان

امروز این مسئله بدیهی است، ولی در قرن ۱۹ فیزیکدان ایرلندی جان تیندال اولین شخصی بود که اثبات کرد آسمان آبی است و به همین دلیل او را فیزیکدان می‌خوانیم. او همچنین گام‌های بزرگی در زمینه اشعه مادون‌قرمز برداشت.

منبع: کجارو

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید