Performancing Metrics

بورس در حال حاضر سردرگم است | اتاق خبر
کد خبر: 315208
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 11:40
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران
سرمایه گذاران در این بازار بیش از هر چیز باید مراقب نوسانات اخیر بازار بورس که بیشتر واکنش احساسی به اتفاقات سیاسی است باشند.

اتاق خبر- بورس در هر اقتصادی به عنوان متر و معیاری برای رونق اقتصادی آن کشور شناخته می شود. با لغو تحریم ها انتظار می رود که سرمایه های جدید به این بازار وارد شود و بورس دوباره روی خوش خود را به سرمایه گذاران در این بازار نشان دهد. با این حال به گفته دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، سرمایه گذاران در این بازار بیش از هر چیز باید مراقب نوسانات اخیر بازار بورس که بیشتر واکنش احساسی به اتفاقات سیاسی است باشند.
بهروز خدا رحمی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بورس کشور بعد از لغو تحریم ها و نوسانات این بازار وضعیت این بازار را به لغو تحریم ها را احساسی توصیف کرد.
خدا رحمی در گفت و گویی که با اتاق خبر داشت با بیان اینکه بعد از توافق اولیه که در وین صورت گرفت بورس واکنش مشابهی را داشت، ادامه داد: بعد از توافق وین انتظار می رفت که بازار با هیجان مقطعی روبه رو شود و سپس به صورت منطقی به کار خود ادامه دهد. اما این اتفاق حالا افتاده و در نتیجه بازار بورس با نوعی سردرگمی رو به رو است. به همین دلیل شاهد این هستیم که یک روز شاخص بورس بسیار مثبت است و روز دیگر شاخص بورس به سرعت افت می کند. این اتفاق در صورتی که در طول یک هفته مرتب اتفاق بیفتد نشان از ورود سرمایه های جدید به بورس حکایت دارد و این روند تا به ثبات رسیدن بازار ادامه دارد.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با هشدار به سهام داران تازه کار و افرادی غیرحرفه ای در مورد نوسانات بازار سهام گفت: این افراد باید مراقب باشند که با موج بازار همراه نشوند و در حال حاضر این بازار برای سرمایه گذاری بسیار پر ریسک است. توصیه اکید من به سرمایه گذاران غیر حرفه ای بورس این است که از خرید تک سهم خودداری کنند و با بهره گیری از مشاوران دارای صلاحیت و مجوز در این بازار فعالیت کنند.
وی با رد ارتباط میان بازار بورس و شرکت هایی مانند پدیده و شاندیز گفت: این دو شرکت در مجموعه ای خارج از بازار فعالیت می کردند. علت بروز چنین اتفاقاتی برای افراد غیر حرفه ای در بورس نبود توجه این افراد به کارشناسان حرفه ای و متخصصان در زمینه بورس است که باعث ضرر این افراد و از دست دادن سرمایه آنها می شود.
خدا رحمی در مورد اظهارات سخنگوی دولت در مورد رشد اقتصادی کشور در سال آینده و آینده وضعیت بورس گفت: به نظر من بورس همانگونه در حال حاضر رونق گرفته است در سال آینده نیز سریعتر از سایر بخش های اقتصاد کشور رشد خود را نشان خواهد داد. به همین علت من وضعیت بورس را برای سال آینده مثبت ارزیابی می کنم.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در پایان با بیان اینکه تحریم ها بر وضعیت بورس تاثیر گذاشته بود افزود: رفع تحریم ها تاثیر گذار است ولی برای اینکه تاثیر رفع تحریم ها را به طور کامل بر بورس ببینیم باید در حدود 4 تا 5 ماه صبر کنیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید