Performancing Metrics

افزایش حمایت مالی بانک جهانی از خاورمیانه و شمال آفریقا | اتاق خبر
کد خبر: 315270
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 22:45
«جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی اعلام کرد حمایت این بانک از خاورمیانه و شمال آفریقا در پنج سال آینده به 20 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اتاق خبر: این بانک تعهدات خود را در مورد خاورمیانه و شمال آفریقا در پنج سال اینده به سه برابر افزایش خواهد داد و آن را تقریبا به 20 میلیارد دلار می رساند تا کشورهای این منطقه بتوانند بر پیامدهای ناشی از جنگ های داخلی غلبه و اقتصاد خود را احیا و بازسازی کنند.
وی در سخنرانی خود در کنفرانس «حمایت از سوریه و منطقه» در انگلیس افزود: ضروری است ما در صدد مقابله با بحران انسانی که در این منطقه در حال وقوع است، بر آییم و در مسیری حرکت کنیم که برای نسل های آینده توسعه به همراه داشته باشد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ بانک جهانی همچنین به منظور حمایت از لبنان و اردن که به شمار زیادی از پناهجویان و آوارگان سوری پناه داده اند، برنامه های فوق العاده ای تدارک دیده است که 200 میلیون دلار را برای ایجاد اشتغال و افزایش دسترسی پناهجویان به تحصیل در این کشورها فراهم می کند.
کیم اظهار داشت: بیش از دو میلیون پناهجوی سوری هم اکنون در کشورهای اردن و لبنان که همسایه سوریه هستند، بسر می برند. جهان مدیون این دو کشور است که با سخاوت در حال کمک به سوری ها هستند.
'همچنین بانک جهانی با همکاری بانک توسعه اسلامی و سازمان ملل، طرحی برای گسترش سطح تامین مالی در دسترس برای این منطقه راه اندازی کرده است. این طرح که عنوان آن 'تامین مالی خاورمیانه و شمال آفریقا' است، قصد دارد با استفاده از کمک های مالی کشورهای اعطا کننده، حمایت های مالی فراهم کند که این کشورها بتوانند وام با بهره کم به متقاضیان بدهند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید