Performancing Metrics

هیئت اقتصادی قزاقستان راهی تهران شد | اتاق خبر
کد خبر: 315281
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 23:43
هیئت اقتصادی قزاقستان به ریاست وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه این کشور ظهر امروز برای شرکت در همایش تجاری قزاقستان-ایران، راهی تهران شد.

اتاق خبر: قرار است از صبح یکشنبه (فردا) همایش تجاری قزاقستان-ایران در تهران برگزار شود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس، بنابر اعلام بخش مطبوعاتی سفارت ایران، قرار است در سفر هیئت قزاقستانی به ایران یادداشت تفاهمی امضا شود که در این سند بر اولویت همکاری مشترک شرکت‌ها به ویژه در زمینه توسعه صنعتی و نوآوری، فناوری اطلاعات و دیگر بخش‌های اقتصادی تأکید شده است.

این همکاری‌ها با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و براساس برنامه‌های توسعه اقتصادی 2 کشور و همچنین افزایش کارایی آنها صورت می‌گیرد.

در چارچوب این همایش، دیدار «آسیت ایسیکش‌اف» وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان و «کواندیک بیشیم‌بایف» رئیس هیئت مدیره هولدینگ بایترک با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران برنامه‌ریزی شده است.

علاوه براین، در چارچوب همایش مذکور نشست عمومی و ملاقات‌های تخصصی نیز برگزار خواهد شد که در آن هیئت تجاری قزاقستان و ایران با بررسی مسائل مربوط به احیای همکاری در بخش‌های مهم اقتصادی، راهکارهای رفع موانع در اجرای طرح‌های مشترک بازرگانی را پیشنهاد خواهند کرد.

در ضمن، در این سفر شرکت‌های «آلاگئوم الکتریک»، «آکسی تکستیل»، «ماسلو دل»، «اورازیان فودس» و دیگر شرکت‌های قزاقستانی ظرفیت صادرات محصولات به بازار ایران را بررسی خواهند کرد.

در این همایش به همراه هیأت رسمی قزاقستانی، بیش از 100 شرکت قزاقی از جمله بیش از 40 شرکت (همکار هولدینگ بایترک)، چهار شرکت برتر ملی این کشور («کاسپیان بیویریج هولدینگ»، «آلاگئوم الکتریک»، «اوراسین فود کارپوریشن» و «ژیگرمونای سرویس») و همچنین بیش از 40 شرکت خدماتی در بخش فراوری محصولات غذایی، ماشین‌سازی، پتروشیمی، کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی و همچنین نمایندگان استانداری‌های «قیزلاردا»، «مانگیستائو»، «آکتائو»، «قزاقستان جنوبی» و «قزاقستان شمالی» شرکت خواهند کرد.

انتظار می‌رود در این سفر، مقامات اتاق ملی کارآفرینان جمهوری قزاقستان نیز مشارکت نمایند ضمن آنکه از طرف ایران قرار است نمایندگان بیش از 200 شرکت برتر در این همایش شرکت کنند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید