Performancing Metrics

مرتضوی دوباره از وکیل تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی شکایت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 315287
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 00:15
تسنیم نوشت: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی که قبلاً از وکیل تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی شکایت کرده بود، بار دیگر از این فرد شکایت کرد.

اتاق خبر - مصطفی ترک‌همدانی وکیل تعدادی از کارگران در پرونده بیمه اجتماعی با اعلام این خبر اظهار کرد که مرتضوی پیشتر از وی به اتهام تهمت و افترا در شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 4 تهران شکایت کرده که این شکایت برای رسیدگی به شعبه 1080 دادگاه کیفری دو ارسال شده است و هم اکنون مطرح رسیدگی قرار دارد.

وی اضافه کرد: روز گذشته نیز مجدداً احضاریه‌ای از دادسرای ناحیه 12 تهران دریافت کردم که بر اساس آن، مرتضوی دوباره از من به اتهام تهمت و افترا شکایت کرده است.

ترک همدانی افزود: این در حالی است که هنوز نتیجه شکایت قبلی مشخص نیست.

پرونده تامین اجتماعی دارای دو بخش است که بخش نخست آن به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت.

شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، متهم را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد. دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی نیز، متهم را به رد مال به مبلغ 46میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است، محکوم کرد.

اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، سازمان تأمین اجتماعی و متهم پرونده به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کردند که مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.

بخش دوم پرونده مرتضوی مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است که نخستین جلسه آن 25 آبان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار و به شکایت پالیزدار و شکات خصوصی رسیدگی شد.

جلسات دوم و سوم این پرونده مبنی بر رسیدگی به موضوع تأمین اجتماعی نیز 16 و 19 دی ماه برگزار شد.

در نهایت، کیفرخواست از سوی دادستان در این بخش از پرونده، با ایراد قاضی شعبه 1057، به دادسرا برگشت تا نواقص آن برطرف شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید