Performancing Metrics

لهراسبی به یاد بانوی مبارز شهید خواند+ فیلم | اتاق خبر
کد خبر: 315419
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 11:55
نماهنگ «بانوی بارانی» که درباره شهید طیبه واعظی ساخته شده در ایام دهه فجر امسال منتشر شد.

به گزارش اتاق خبر، بانوی شهید طیبه واعظی از مبارزان انقلاب اسلامی بود که به همرا همسرش در سال 56 در اثر شکنجه های ساواک به شهادت رسید.  نماهنگ ساخته شده درباره وی همزمان با جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر منتشر و از رسانه ملی پخش می شود.


 

نماهنگ «بانوی بارانی» با صدای علی لهراسبی و کارگردانی احمد رضا داوری ساخته شده است. ترانه سرا و آهنگساز آن نیز حدیث دهقان و فواد غفاری هستند. 

گفتنی است طیبه واعظی به خاطر مبارزه با شاه و تحت تعقیب بودن شوهرش از سال 1354 به زندگی مخفی روی آورد، ولی در نهایت در فرودین 1356 پس از دستگیری شوهرش، به همراه فرزند چهار ماهه اش مهدی دستگیر شد. 

این بانوی مبارز و همسرش را از تبریز به کمیته مشترک ضد خرابکاری تهران منتقل می کنند و یک ماه تمام آنها را زیر سخت ترین شکنجه ها قرار می دهند تا اینکه سرانجام در سوم خرداد 56 به شهادت می رسند.  

پس از انقلاب مشخص شد، مهدی فرزند کوچک آنها با نام شهرام به عنوان فرزند پدر و مادری که در اثر اعتیاد فوت کرده اند، به پرورشگاه سپرده شده است. با پیگیری های صورت گرفته مهدی به آغوش خانواده این شهیدان بازگشت.  

شهید طیبه واعظی امسال به عنوان یکی از شهدای شاخص سال 94 معرفی شده است و به همین مناسبت علاوه بر این نماهنگ فیلم مستند با نام «کفشهای جامانده بر ساحل» در سال جاری به همت معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تولید شده است. 

در ادامه می توانید این نماهنگ را مشاهده نمایید:

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید