Performancing Metrics

ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قزوین فعال می شود | اتاق خبر
کد خبر: 315663
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 06:45
استاندار قزوین گفت: با فعال کردن ستاد اقتصادمقاومتی درقزوین، استفاده از ظرفیتهای همه مناطق برای رونق اقتصادی، تقویت اشتغال و خدمت به مردم در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، فریدون همتی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان آبیک برای افتتاح طرح های عمرانیی ویژه دهه فجر عصر یکشنبه در جمع مردم آبیک در مسجد ولیعصر این شهر گفت: دهه فجر یادآور تحقق انقلابی ارزشی برای رسیدن به اهداف متعالی بود و با درک امام از سوی مردم و تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی شاهد موفقیتهای فراوانی تا امروز بوده ایم.

وی افزود: امروز هم ناخدای کشتی انقلاب بدست مقام عظمای ولایت است و هرجا مردم با رهنمودهای رهبری به صحنه آمده اند توانسته ایم از ناملایمات و مشکلات عبور کرده و دشمن را ناامید کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: دشمنان با جنگ تحمیلی، تحریم و ترور شخصیت ها درصدد آسیب رساندن به نظام بوده و هستند اما با هدایت رهبری و بصریت مردم از سختی ها عبور کرده ایم و با موفقیت در برجام هم بار دیگر حقانیت خود را در دفاع از دانش هسته ای به اثبات رساندیم و نگاه جهان را به خود تغییر دادیم.

ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان عملیاتی می کنیم

همتی گفت: در مناطق مختلف استان قزوین ظرفیت های ارزشمندی وجود دارد که اگر بتوانیم آنها را شناسایی کرده و به اجرا درآوریم می توانیم کارهای بزرگی را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان و اتاق های فکر از همه ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد تا هم بیکاری را کاهش دهیم و هم به اشتغال پایدار کمک کنیم و به توسعه استان شتاب بخشیم.

استاندار در پاسخ به سوالات مردم که خواستار حل مشکلات کم آبی و افزایش کیفیت آب شرب و نیز رفع آلودگی کارخانه سیمان و نیروگاه بودند اظهارداشت: موضوع آب شرب شهرستان آبیک برای ما بسیار مهم است و در حال حاضر ۸۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در منابع زیرزمینی داریم که با پیگیری انجام شده مصمم هستیم تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان را به استان منتقل کنیم.

وی افزود: با اجرا این طرح در فاز اول تلاش می کنیم مشکل آب شرب آبیک را حل کنیم و در فازهای بعدی هم شهرهای محمدیه، قزوین و تاکستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

همتی بیان کرد: اجرای این طرح بزرگ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی آن را عملیاتی کنیم تا دغدغه مردم استان برطرف شود.

استاندار یادآورشد: افتتاح ۷۸ طرح در شهرستان آبیک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر گوشه ای از خدمات دولت در این شهرستان است و این نوع فعالیتها همچنان در طول سال هم ادامه خواهد یافت.

در ادامه علی رحمانی فرماندار آبیک هم گفت: شهرستان آبیک با تقدیم ۲۴۰ شهید والامقام دارای شهدای نامداری چون سرلشگر خلبان عیوضی است و با دلبستگی به مقام ولایت صیانت از ارزشها را دغدغه خود می داند.

وی افزود: وجود شهرک صنعتی کاسپین؛ شهرک صنعتی آبیک، استقرار ۴۰ درصد واحدهای مرغ تخمگذار، شهرک دانشگاهی و مراکز تولیدی از ظرفیت های بسیار خوبی است که اگر بتوانیم از آنها استفاده کنیم وضعیت اقتصادی منطقه بهبود می یابد.

فرماندار آبیک تصریح کرد: در کنار همه این ظرفیت ها مردم از کمبود آب و کیفی نبودن آب شرب در رنج هستند که باید برای آن اقدام عاجل کرد.

رحمانی اظهارداشت: آلودگی کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه نیز سلامت مردم را به خطر انداخته که امیدواریم با تغییر سوخت نیروگاه از مازوت به گاز و نصب فیلتر در کارخانه سیمان برای کاهش آلودگی اقدام شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید