Performancing Metrics

صنعت هواپیمایی بعد از 30 سال مورد توجه قرار گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 315743
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 14:10
معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است با توجه به جایگاه استراتژیک صنعت هواپیمایی در اقتصاد تمام کشورهای جهان خرید هواپیماهای جدید بعد از 30 سال وقفه نیازی جدی و غیر قابل انکار کشور بوده است.

اتاق خبر: علیرضا منظری تاکید کرد: ایجاد تردید در لازم بودن خرید هواپیماهای جدید قدری سیاسی بود زیرا با توجه به اهمیت ارتقا این صنعت در تعریف جایگاه اقتصادی کشورها، بعد از لغو تحریم‌ها و محدودیت‌ها ورود قدرتمند به عرصه خرید هواپیما نیاز مبرم ناوگان هوایی کشور بود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با بیان اینکه هواپیماهای جدید پس از نزدیک به سی سال وقفه به ایران وارد می‌شوند، عنوان کرد: حالا که پس از تمام این سال‌ها یک دولت با تامین ناوگان هوایی به عنوان یک اولویت برخورد کرده است، قطعا باید آن را به فال نیک بگیریم. البته چگونگی استفاده حداکثری از این فضا برای بهبود اوضاع کشور در صنعت هوایی جهان اهمیت بسیار بالایی دارد.

معاون سابق سازمان هواپیمایی افزود: بهبود جایگاه ایران در این عرصه و تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای حتی در قوانین بالا دستی کشور مانند سند چشم انداز و برنامه‌های جامع هوانوردی نیز لحاظ شده و قطعا خرید هواپیماهای جدید به رسیدن به این اهداف کمک می‌کند.

منظری در پاسخ به این سوال که خرید هواپیماهای جدید تا چه میزان امکان رقابت ایران ایر را با رقبای منطقه‌ای مانند ایرلاین‌های حاشیه خلیج فارس را فراهم می‌کند،‌ تصریح کرد: ایران از گذشته در زمینه امکانات زیرساختی و توان نیروی انسانی وضعیت مناسبی داشته و اگر بتوانیم در فضای ایجاد شده پس از تامین ناوگان شرایط را برای آموزش جدی و گسترده‌تر متخصصان فراهم کنیم قطعا اوضاع بهتری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با لغو تحریم‌ها ایران توانست از مدل‌های جدید مالی نهایت استفاده را ببرد و بدون اینکه مبلغ نقدی خاصی بپردازد تعداد زیادی هواپیما را وارد کشور کند. این موضوع ظرفیت‌های موجود در فضای پسابرجام را نشان می دهد که در صورت مدیریتی دقیق جایگاه ایران را قطعا در بین قدرت‌های منطقه‌ای قرار خواهد داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید