Performancing Metrics

ضرورت اصلاح نگاه مدیران به بهره گیری از فرصت های موجود | اتاق خبر
کد خبر: 315894
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 15:15
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر:
عبدالمجید هاشمی با بیان اینکه نگاه مدیران میانی به منظور استفاده بیشتر از فرصت برجام باید اصلاح شود؛ اظهار کرد: باید مدیران در هر سطحی برنامه ریزی های لازم را برای بهبود امور و استفاده از فرصت های پیش آمده انجام دهند.

اتاق خبر- عبدالمجید هاشمی عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان گفت: ضرورت دارد که امتیازات ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی و البته به طور شفاف در نظر گرفته شود تا هرچه بیشتر آن ها به ورود به کشور تشویق شوند.  

عبدالمجید هاشمی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: همواره سرمایه گذاران در داخل کشور با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستند؛ عمدتا اخذ مجوز و یا تمدید آن در کشور با مشکلات زیادی همراه است. به عنوان مثال من در حدود 3 سال است که در پروسه تاسیس یک کارخانه درگیر هستم.

وی ادامه داد: در حدود 2 سال پیش هیأتی از استرالیا وارد کشور شد ولی به دلیل اینکه زیرساخت های لازم مهیا نبود نتوانستیم به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم.

هاشمی با بیان اینکه نگاه مدیران میانی به منظور استفاده بیشتر از فرصت برجام باید اصلاح شود؛ اظهار کرد: باید مدیران در هر سطحی برنامه ریزی های لازم را برای بهبود امور و استفاده از فرصت های پیش آمده انجام دهند.

وی گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا با بیکاری 8 میلیون نفر در کشور مبارزه کرد و در زمینه کسب و کار باید فضای امنی را مهیا کرد تا سرمایه گذاران بیش از گذشته به ورود به اقتصاد کشور تشویق شوند.

هاشمی با بیان اینکه فضای امنی در کسب و کار کشور وجود ندارد، اظهار کرد: تا زمانی که مشکلات در این زمینه حل و فصل نشود و در سطح جامعه مشکلات شفاف نشوند نمی توان پیشرفت قابل توجهی را شاهد بود.

به گفته هاشمی؛ باید بخشنامه های صادره به درستی مدیریت شوند و هماهنگی های لازم انجام شود تا بستر برای ورود سرمایه گذاران فراهم شود.

وی از ورود بیش از 4 میلیون گردشگر در 9 ماهه ابتدایی امسال ابراز خوشحالی کرد و گفت: این روند خیلی خوبی است ولی به هرحال یک عزم ملی می خواهد که هر روز این رقم افزایش پیدا کند. لازم است که به موارد دلخواهی سرمایه گذاران و گردشگران توجه شود تا آن ها هرچه بیشتر به ورود به کشور رغبت پیدا کنند.

هاشمی درباره برنامه های اتاق زنجان در دوره پسابرجام گفت: قرار است که یک شهرک آی تی در استان ایجاد شود، از آنجایی که زنجان یک منطقه برقی و الکترونیکی قوی محسوب می شود در این زمنیه سرمایه گذارانی از هندوستان وارد شده اند تا همکاری های مشترکی انجام شود.

هاشمی تاکید کرد: برای حرکت به سمت آینده ای بهتر نباید تنها تمام تسهیلات را به واردات اختصاص داد و باید در زمینه توسعه تولیدات صادرات محور گام های رو به جلویی برداشت.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید