Performancing Metrics

اعلام آمادگی بانک چک برای فاینانس خط آهن رشت- آستارا | اتاق خبر
کد خبر: 315896
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 21:13
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در لایحه بودجه 95 پیشنهاد فاینانس 50 میلیارد دلاری برای طرح های توسعه ای داده شده است، گفت: مهم ترین پروژه ریلی برون مرزی خط آهن رشت- آستارا است که بانک چک برای فاینانس این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

اتاق خبر: محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در هفته 4 الی 5 هیات عالی رتبه خارجی وارد ایران می شود، اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری بکری برای سرمایه گذاران در بازارهای ایران وجود دارد و ایران هم زمینه مناسبی برای سرمایه گذاران در پروژه های زیرساختی و توسعه ای فراهم کرده است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی با اشاره به پیشنهاد فاینانس 50 میلیارد دلاری برای طرح های توسعه ای در لایحه بودجه 95 گفت: در قانون بودجه سال 95 پیشنهاد شده که دولت اجازه داشته باشد تا سقف 50 میلیارد دلار از خط مالی خارجی به صورت فاینانس برای طرح های تو سعه ای استفاده کند که البته هنوز سهم طرح های زیرساختی از این مبلغ مشخص نشده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در حوزه ساخت زیربناها خط آهن رشت- آستارا با اولویت شروع به ساخت می شود، ادامه داد: در خطوط موجود هم خط قزوین – رشت، میانه – تبریز و اتصال به همدان و کرمانشاه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: از دیگر پروژه هایی که اهمیت زیادی دارد، خط آهن اصفهان به خوزستان است که خط  بسیار استراتژیک محسوب می شود و  یک راه آهن دو خطه برقی است که مرکز کشور را به قلب اقتصادی کشور در جنوب متصل می کند و برای ساخت این خط آهن مذاکراتی برای تامین فاینانس کرده ایم.  

پورسیدآقایی با بیان اینکه پروژه های ریلی با استفاده از فاینانس از سال آینده شروع خواهد شد، گفت: مهم ترین پروژه اتصال برون مرزی پروژه رشت – آستارا است و خطوط  راه آهن به سمت افغانستان تا پایان سال بهره برداری می شود و به نتیجه می رسد و پروژه اینچه برون هم به اتمام رسیده است.

معاون و زیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خط آهن رشت-  آستارا هم با اولویت و تامین منابع ساخته خواهد شد و  یک بانک از کشور چک برای تامین مالی و فاینانس ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید