Performancing Metrics

امضای تفاهم نامه همکاری بین شوراهای بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان | اتاق خبر
کد خبر: 315899
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 21:33
فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت اظهار داشت: همکاری های اقتصادی کشور با کشورهای همسایه و دوست در اولویت قرار دارد و تأکید ما بر روابط تجاری طولانی مدت و پایدار است.

اتاق خبر: در نشست تجاری ایران قزاقستان که صبح روز دوشنبه نوزدهم بهمن ماه سال جاری در محل اتاق ایران با همکاری شورای بازرگانی مشترک ایران قزاقستان و با حضور معاون بین الملل اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی بین الملل قزاقستان و رؤسای شورای بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان برگزارشد، تفاهم نامه همکاری بین شوراهای بازرگانی مشترک دو کشور به امضا رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از اتاق ایران، فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت اظهار داشت: همکاری های اقتصادی کشور با کشورهای همسایه و دوست در اولویت قرار دارد و تأکید ما بر روابط تجاری طولانی مدت و پایدار است.

شریف افزود: اعزام هیأت 61 نفره تجاری قزاقستان به سرپرستی وزیر سرمایه گذاری و توسعه آن کشور به ایران، نشان دهنده تمایل و علاقه متقابل قزاق ها به گسترش همکاری های اقتصادی با ایران و اولین گام برای توسعه همکاری های فی مابین است.

معاون بین الملل اتاق ایران با تأکید بر همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف گفت: ایران و قزاقستان می توانند با کشورهای مشترک المنافع، هند، چین، روسیه و آفریقای جنوبی همکاری های سه جانبه داشته باشند و به عنوان پل ارتباطی برای یکدیگر در آن کشورها بهره ببرند.

وی ادامه داد: با رفع موانع بانکی و مالی، توسعه شبکه حمل ونقل ریلی و همچنین راه اندازی خط کشتیرانی بین دو کشور می توانیم به توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی فی مابین برسیم.

ماژیت مایربک رئیس اتاق بازرگانی بین الملل قزاقستان با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی دو کشور، اظهار داشت: نشست امروز، اولین قدم برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور است.

ماژیت مایربک با بیان اینکه در سال گذشته واردات قزاقستان 6 میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ایران به قزاقستان 500 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: اعضای این هیأت تجاری در حوزه های مواد شیمیایی و پتروشیمی، نفت و گاز، مصالح ساختمانی، کشاورزی و مواد غذایی، برق و مکانیک، منسوجات و چرم، صنعت، حمل و نقل، معدن و متالوژی، محصولات دارویی، خدمات فنی و مهندسی و مدیریتی، مالی و بانکی فعال هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بین الملل قزاقستان گفت: شورای مشترک بازرگانی ایران قزاقستان به عنوان یک پل ارتباطی بین تجار دو کشور نقش مهمی را در گسترش همکاری های اقتصادی خواهد داشت.

وی بر رفع موانع و حل مشکلات که بر سر راه تجارت دو کشور است، تأکید کرد و خواستار تعین زمینه های همکاری، فراهم آوردن امکانات لازم و استفاده از فرصت های تجاری موجود بین دو کشور شد.

کواندیک بیشیم‌بایف رئیس شورای بازرگانی مشترک قزاقستان - ایران با تأکید بر احیای همکاری در بخش‌های مهم اقتصادی، راهکارهایی را برای رفع موانع در اجرای طرح‌های مشترک بازرگانی پیشنهاد کرد.

کواندیک بیشیم بایف ادامه داد: در شرایط فعلی با رفع مشکلات مالی و بانکی بین دو کشور می توانیم به سطح همکاری های اقتصادی بالاتری برسیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست تجاری، پس از امضاء تفاهم نامه همکاری بین شوراهای بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان تجار و بازرگانان دو کشور در زمینه های مختلف تجاری به بحث و مذاکراه نشستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید