Performancing Metrics

پهنای باند اینترنت کشور هشت برابر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 315953
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 01:06
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت داده های ارتباطات کشور برای بنگاه ها و نهادها از ۵۰۰گیگابایت به چهار ترابایت رسیده که نشان دهنده رشد هشت برابری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، نصرالله جهانگرد ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای جنوب غرب کشور در سالن جلسات ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: هدف ما دسترسی همه آحاد مردم به پهنای باند است ولی در زمینه اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات در  کشور از برنامه اجرایی عقب هستیم و تنها ۱۵ درصد از شبکه ملی اطلاعات اجرایی شده است.

وی افزود: اجرتاای شبکه ملی اطلاعات به طور طبیعی وقت بسیاری از وزارتخانه را گرفته و وزیر ارتباطات تلاش زیادی برای تقویت نهاد مدیریت و ساماندهی مجدد آن انجام داده و طبق دستور وی تا پایان برنامه به همه اهداف آن باید رسیده باشیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای ۶۰ درصد خانواده های کشور پهنای باند تعریف می کنیم و برای بنگاه ها و نهادها این پهن باند باز است. ظرفیت های داده های ارتباطات کشور از ۵۰۰ گیگابایت به چهار ترابایت رسیده که نشان دهنده رشد هشت برابری است و هدف رسیدن به ۲۰ ترابایت است.

جهانگرد اضافه کرد: در سال شروع این ظرفیت ۷۶ ترابایت بود در حالی که الان به ۳۰۰ گیگابایت رسیده و تا عید ۱۰۰ گیگابایت دیگر به آن اضافه می شود. شبکه ملی اطلاعات در حال اتمام است و برنامه ریزی برای کلیه اپراتورها فراهم و در بخش توسعه سرویس ها  قرار دارد و مهمترین برنامه قسمت آن دولت الکترونیک است.

وی عنوان کرد: همه فعالیت های ما ساماندهی شده و تا قبل از پایان سال اولین پورتال ملی رونمایی می شود. ما ساختاری را دنبال می کنیم و در بخش سوم کمک به توسعه کسب و کارها و اقتصاد دانش بنیان هدف ما است که فعالیت های زیادی را در این  راستا شروع کرده ایم که شامل دادن وام کم بهره و تسهیل حقوقی برای شرکت های دانش بنیان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مجموعه مقررات و بسترسازی حقوقی لازم را برای اینکه در سطح داخل و خارج فعالیت کسب و کارها را تقویت کنیم انجام داده ایم و برای همه این برنامه ها دانشگاه را شریک راهبردی می دانیم و مجموعه این فعالیت ها در تعامل مستقیم با دانشگاه انجام می شود.
جهانگرد بیان کرد: به زودی بیش از ۱۰ نقطه در کشور هانی پارک نصب که موجب ارتقای امنیت شبکه در بانک ها و صنایع می شود و یک خط اعتباری در قالب طرح ها اعلام و رویکرد ما در تاسیس واحدهای آپا ایجاد نهادهای اداری نیست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید