Performancing Metrics

گازرسانی به تمامی روستاها مقرون به صرفه نیست | اتاق خبر
کد خبر: 316027
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 08:46
مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران:
مدیر منطقه ۲عملیات انتقال گاز ایران گفت:انتقال گاز به برخی روستاها که جمعیت آن محدود و تعدادساکنان آن به حدنصاب برای گازکشی نرسیده،صرفه اقتصادی ندارد و صادرات گاز ترجیح داده میشود.

اتاق خبر- مدیر منطقه ۲عملیات انتقال گاز ایران گفت:انتقال گاز به برخی روستاها که جمعیت آن محدود و تعدادساکنان آن به حدنصاب برای گازکشی نرسیده،صرفه اقتصادی ندارد و صادرات گاز ترجیح داده می شود.

سعید توکلی شامگاه دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر قرار باشد در حوزه گاز اولویت بندی انجام دهیم به طور قطع صادرات گاز نسبت به سوختن و مصرف آن در داخل کشور بسیار مفیدتر است.

وی بیان داشت: البته در حالت دوم، صادرات محصولات حاصل از گاز مانند محصولات پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی دارد، نسبت به صادرات گاز خام مفیدتر است.

مدیر منطقه ۲ عملیات گاز ایران در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه آمار بالایی از صادرات گاز به کشورهای دیگر داریم اما هنوز سه درصد از روستاهای اصفهان گازرسانی نشده است، تصریح کرد: انتقال گاز به برخی از روستاها که جمعیت آن محدود بوده و تعداد ساکنان آن به حد نصاب برای گاز کشی نرسیده است، صرفه اقتصادی ندارد و صادرات گاز در چنین شرایطی ترجیح داده می شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر صادرات گاز به عراق و عمان را در برنامه کاری داریم.

توکلی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال شش هزار کیلومتر نشت یابی گاز انجام گرفته است،اضافه کرد: در خطوط لوله، فشار گاز بین چهار تا شش هزار برابر فشار داخل خانه است.

وی بیان کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که ۱۸ درصد از آلودگی استان اصفهان که ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه ها بود با گازرسانی به این مراکز کنترل شد به طوری که طی دو سال گذشته به این اطمینان رسیدیم که نیروگاه ها از گاز طبیعی برخوردار است.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران اظهار داشت: ابتدای انقلاب یعنی در سال ۵۷ بین دو هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ خط لوله فشار قوی که معادل ۳۵ هزار کیلومتر بود، داشتیم اما اکنون ایران رتبه چهارم را در این حوزه در سطح دنیا دارد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید