Performancing Metrics

اعتراض به جریمه مدارس انگلیسی که دارای دانش آموزان برقع پوش هستند | اتاق خبر
کد خبر: 316059
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 13:21
سازمان نظارت بر کیفیت مدارس انگلیس (آفستد) به بازرسان خود دستور داده تا مدارسی را که در آن دانش آموزان برقع سر می کنند، با کاهش رتبه جریمه کنند که این مساله با انتقاد مواجه شده است.

 سازمان نظارت بر کیفیت مدارس انگلیس (آفستد) به بازرسان خود دستور داده تا مدارسی را که در آن دانش آموزان برقع سر می کنند، با کاهش رتبه جریمه کنند که این مساله با انتقاد مواجه شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایرنا، «مایکل ویلشاو» بازرس کل مدارس انگلیس این دستور را در نامه ای به بازرسان تحت فرمانش صادر کرده است.
وی با اشاره به اظهارات اخیر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در خصوص «حفظ ارزش های انگلیسی» تصریح کرد که این اقدام در راستای حفظ همین ارزش ها صورت می گیرد.
با این حال دکتر شیخ حجت رمزی، رئیس مرکز اسلامی آکسفورد در واکنش به این موضوع در گفت و گو با روزنامه دیلی تلگراف گفت: 'او (مایکل ویلشاو) اشتباه می کند و اظهاراتش غیر منصفانه است. آفستد مدارس دینی به ویژه مدارس اسلامی را هدف قرار داده است. پوشیدن برقع هیچ مانعی برای یادگیری محسوب نمی شود. '
وی افزود: دانش آموزان زیادی از برقع استفاده نمی کنند. از طرفی برقع دانش آموز را زرنگ یا نتبل نمی کند؛ بلکه به آنها هویت و امنیت می دهد.
دکتر 'سوندس علی' استاد جامعه شناسی دانشگاه آکسفورد نیز اعلام کرد: این گونه سخنان و کاهش رتبه مدارس از نظر جامعه مسلمان اقدامی افراطی محسوب می شود.
وی خاطر نشان ساخت که برای حفظ ارزش های انگلیسی راه های دیگری نیز وجود دارد.
یک سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا نیز ضمن انتقاد از دستورالعمل جدید آفستد گفت: جای تاسف است که برقع به یک مساله شاخص بدل شده است. این مساله می توانست بدون اینکه آفستد از بلندگوی رسانه استفاده کرده و به اصطلاح خودی نشان دهد، حل و فصل شود.
شماری از معلمان انگلیسی نیز این اقدام آفستد را محکوم کردند.
«لورا کراداس» مدیر انجمن معلمان مدارس و کالج انگلیس گفت: ما فکر می کنیم که مساله یونیفرم دانش آموزان ربطی به آفستد ندارد. بازرسان باید دستاوردهای مدرسه را مورد توجه قرار دهند تا آنکه دانش آموزان چه می پوشند.
«کوین کورتنی» معاون کانون ملی آموزگارن انگلیس نیز گفت: مایکل ویلشاو بار دیگر زبان تهدید برای ترساندن مدارس را استفاده کرده است. این مساله به جای آنکه کمک کند بلکه دانش آموزان و معلمان را بیش از پیش بیگانه می کند.
دکتر «اندرو کلاپهام» استاد ارشد دانشگاه ناتینگهام نیز اظهار داشته است: اقدام آفستد برای جریمه کردن مدارس هیچ مبنای تحقیقاتی ندارد.
وی افزود: هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند سرکردن یک تکه پارچه در فرایند یادگیری تاثیر گذار باشد.
اظهارات «مایکل ویلشاو» در حالی بیان می شود که دولت انگلیس پشتر اعلام کرده بود که در صدد معرفی مجموعه قوانینی است که بر اساس از افراطی شدن دانش آموزان انگلیسی جلوگیری کند.
«نیکی مورگان» وزیر آموزش و پرورش انگلیس اخیرا از راه اندازی تارنمایی مشورتی تحت عنوان «آموزش علیه تنفر» به منظور مشورت دهی به والدین و آموزگاران، خبر داد.
وی گفته بود: تارنمای «آموزش علیه تنفر» تجربیات عملی را در اختیار معلمان و والدین قرار می دهد تا به واسطه آن با گسترش اندیشه های رادیکال چالش کرده و نسل جوان را محافظت کنند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید