Performancing Metrics

دردسرهای «انگشتری ژنرال ماسیاس» | اتاق خبر
کد خبر: 316165
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 12:13

به گزارش اتاق خبر، مهدی پاشایی کارگردان تئاتردر خصوص نمایشنامه «انگشتری ژنرال ماسیاس» گفت: این اثر مقطع تاریخی را در کشور مکزیک روایت می‌کند که میان سرمایه‌داران و رعیت‌ها به دلیل تصاحب زمین‌های کشاورزی و بردگی رعیت‌ها جنگی به نام جنگ زمین در گرفته است. با توجه به رویدادهایی که در منطقه رخ می‌دهد، این نمایشنامه را که به مسئله جنگ می‌پردازد انتخاب کردم؛ چرا که تنها دستاورد جنگ نابودی است.

 
وی ادامه داد: این اثر نمایشی روایتگر موقعیتی است که ژنرال ماسیاس توسط انقلابی‌ها که تنها راه نجاتش است، انگشترش را همراه آن دو نفر به عنوان نشانه برای  همسرش می‌فرستد...
 
پاشایی در خصوص شیوه اجرایی بیان کرد: تم اثر رئالیستی است و سعی کردیم فضاسازی به خصوص از طریق طراحی صحنه باشد و بجز طراحی لباس که نزدیک به دوره ای است که روایت می‌شود، همه چیز مدرن است. البته بازی بازیگران در حالی که ویژگی‌های رئالیسم دارد، در برخی موقعیت‌ها که شاهد ایفای نقش انقلابی‌ها هستیم، رنگ و بویی از سبک ناتورالیسم می گیرد.
 
وی در خصوص تأخیر شروع اجرا تصریح کرد: بازیگرانی که از ابتدا برای ایفای نقش‌های نمایش در نظر داشتم، در این مقطع زمانی درگیر پروژه‌هایی که مدنظر داشتند، بودند. پس از مدتی تمرینات را آغاز کردیم. پس از حدود دو ماه تمرین چهار روز مانده به شروع اجرا به درخواست مرجان شیرمحمدی، قرار شد بهروز فخمی که تا آن زمان اطلاع نداشتم همسر ایشان هستند، به دیدن نمایش بنشینند و پس از آن خواستند شیوه‌ اجرایی به صورت کمدی باشد.
 
وی ادامه داد: نگاه من به این نمایشنامه با وجود رگه‌های طنز اصلا کمدی نبود. به همین دلیل درخواست آن‌ها را قبول نکردم. از طرفی 4 روز مانده به اجرا تغییردیدگاه‌ها و شیوه اجرا کار غیرمنطقی است. همه این‌ها باعث شد تا مرجان شیرمحمدی اعلام کند که بر سر این نمایش حاضر نمی ‌شود و کتانه افشاری‌نژاد جایگزین او شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید