Performancing Metrics

با دید باز با جهان برخورد کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 316243
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 17:25
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر:
هاشم حاج علی اکبری: نقش مدیران برای استفاده هرچه بیشتر از فرصت های پسابرجام بسیار مهم است؛ باید با دنیا تعامل داشته باشیم و با دید باز با آن ها برخورد کنیم.

اتاق خبر- هاشم حاج علی اکبری عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان گفت: به منظور استفاده از فرصت های به وجود آمده لازم است که تجار کمر همت ببندند و با کشورهای مشترک المنافع همکاری های جدی را آغاز کنند.

هاشم حاج علی اکبری در گفت و گو با اتاق خبر افزود: هرچند من در کمیسیون مدیریت واردات اتاق زنجان عضو هستم اما اکنون اتکای زیادی بر توسعه صادرات دارم. چونکه به نظر می رسد که رکود تنها با صادرات از بین خواهد رفت و در نهایت اشتغال زیادی در سطح کشور ایجاد می شود.

به گفته وی؛ باید شبانه روز تلاش کرد که تولیدات صادرات محور در کشور رونق پیدا کند و کیفیت و میزان آن بالا رود.

هاشمی به اقدامات کمیسیون واردات اتاق زنجان اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون جلسات متعددی تشکیل می شود و عملکرد خوبی دارد.

وی ادامه داد: نباید کالاهایی که در کشور تولید می شود را وارد کرد بلکه باید از این گونه اقدامات جلوگیری شود. باید واردات به سمت مواد اولیه حرکت کند نه کالاهای ساخته شده. درواقع این هدف کمیسیون مدیریت واردات است و تاحدی در تحقق آن موفق بوده است.

حاج علی اکبری به سفر اخیر زنجانی ها به هند اشاره ای داشت و گفت: هیاتی با حضور استاندار محترم، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس سارمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان و تعدادی از بخش خصوصی وارد هند شدند و تفاهم نامه های خوبی با اتاق حیدرآباد منعقد شد.

وی تصریح کرد: قراردادهایی به منظور همکاری های مشترکی به منظور ایجاد شهرک آی تی در زنجان بسته شد که امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

حاج علی اکبری به اوضاع جدید اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت کشور بسیار تغییر کرده است درواقع می توان گفت که درحال حاضر کالاها 10 درصد ارزان تر به دست ما می رسد. در گذشته 6 تا 7 درصد هزینه بانکی پرداخت و به منظور حمل کالا کرایه اضافی دریافت می شد علت ان هم این بود که به مقصد ایران عمدتا بارنامه ای صادر نمی شد و در کشور مجبور بودیم که بارنامه به مقصد دبی صادر کنیم.  

وی همچنین خواستار اصلاح نگاه مدیران برای بهره وری بیشتر شد و گفت: نقش مدیران بسیار مهم است باید با دنیا تعامل داشته باشیم و با دید باز با آن ها برخورد کنیم. باید محدودیت های موجود بر سر راه ورود هیأت های خارجی برداشته شود تا بتوانیم هرچه بیشتر در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید