Performancing Metrics

۴۲۰ میلیارد تومان برای ساخت آزادراه همدان-ساوه هزینه شد | اتاق خبر
کد خبر: 316293
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 03:52
همدان- مجری پروژه آزادراه همدان-ساوه گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان برای ساخت آزادراه همدان-ساوه هزینه شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر:  مسعود سیفی ظهر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح آزادراه همدان- ساوه در همدان بابیان اینکه امروز قطعه آخر آزادراه همدان-ساوه به طول ۲۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با بهره‌برداری از خط پایانی آزادراه تمامی ۸۵ کیلومتر آزادراه همدان-ساوه زیر بار ترافیک می‌رود.

مجری آزادراه همدان-ساوه بابیان اینکه طول مجموع آزادراه همدان-ساوه ۱۷۵ کیلومتر است، افزود: از این میزان ۹۰ کیلومتر راه همدان- ساوه در استان مرکزی بوده که در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرارگرفته و زیر بار ترافیک رفته است.

سیفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۸۵ کیلومتر از آزادراه همدان-ساوه در استان همدان قرارگرفته است، گفت: ۵۷ کیلومتر از این مقدار در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید اما هم‌اکنون ۲۸ کیلومتر پایانی آماده بهره‌برداری بوده که بر این اساس کل آزادراه همدان-ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای خط پایانی آزادراه را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درمجموع برای ۸۵ کیلومتر آزادراه در همدان ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای کل آزادراه همدان-ساوه به طول ۱۷۵ کیلومتر۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مجری آزادراه همدان-ساوه بابیان اینکه اعتبار این پروژه به‌صورت مشارکتی تأمین‌شده است، گفت: ۵۰ درصد اعتبار موردنیاز این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی و مابقی توسط سرمایه‌گذار تأمین‌شده است.

وی میزان خاک‌برداری پروژه را دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بیان داشت و اضافه کرد: از این میزان خاک‌برداری یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار مترمکعب در این ۲۸ کیلومتر انجام‌شده است.

سیفی بابیان اینکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی در این پروژه انجام‌شده است، بیان کرد: آزادراه همدان-ساوه جزو نخستین آزادراه‌های کشور بوده است، به‌طوری‌که میزان تصادفات پس از بهره‌برداری از این پروژه به نصف رسیده است.

مجری آزادراه همدان-ساوه اظهار کرد: آزادراه همدان-ساوه پنج استان ایلام، کردستان، زنجان و کرمانشاه همدان کردستان را به مرکز کشور  متصل می‌کند و فاصله تهران-همدان با بهره‌برداری از این آزادراه به ۳۰۰ کیلومتر کاهش‌یافته است.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید