Performancing Metrics

خوابگاه اختصاصی برای بانوان ورزشکار در لرستان احداث شود | اتاق خبر
کد خبر: 316322
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 06:27
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان بر لزوم احداث خوابگاه اختصاصی برای بانوان ورزشکار در این استان تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، لیلا سلاحورزی ظهر سه شنبه در جلسه شورای ورزش لرستان با محوریت ورزش بانوان اظهار داشت: حدود ۲۷ درصد از جمعیت بانوان لرستان در امر ورزش فعالیت دارند که البته این رقم برای ما مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه توانمندی بانوان و دختران ورزشکار لرستان بسیار بالاست، عنوان کرد: با توجه به این پتانسیلی که دختران و زنان ما دارند و با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید نگاه همه به ورزش بانوان مثبت است انتظار می رود با برنامه ریزی های دقیق و درست سطح ورزش بانوان به خصوص در استان لرستان به دلیل توانمندی هایی که دارند ارتقاء پیدا کند.

عدم وجود خوابگاه اختصاصی برای بانوان ورزشکار در لرستان

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: در کارگروه بانوان و خانواده شهرستانها نیز مشکلاتی وجود دارد انتظار داریم در دو شهرستان استان که ظرفیت دارند دو تا از مجموعه های ورزشی را به صورت حاکمیتی در اختیار ورزش بانوان قرار دهیم و درآمد آن نیز صرف هزینه های ورزشی بانوان شود.

سلاحورزی با بیان اینکه ما آمادگی میزبانی مسابقات ورزشی بانوان در حد ملی و حتی بین المللی را داریم، تصریح کرد: انتظار داریم در انتصاب روسای هیئت های ورزشی استان به بانوان توجه بیشتری شود.

وی بر عدم وجود خوابگاه اختصاصی برای بانوان ورزشکار در لرستان انتقاد کرد و افزود: برای میزبانی مسابقات نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها هستیم که وجود خوابگاه اختصاصی بانوان یکی از آن زیرساخت هاست.

وجود ۱۰۳ هزار متر مربع فضای ورزشی برای کارگران ورزشکار لرستان

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این جلسه اظهار داشت: ما حدود ۱۰۳ هزار مترمربع اماکن ورزشی در استان داریم که علاوه بر جامعه هدف خودمان که کارگران، کارفرمایان و تعاونگران هستند مورد استفاده سایر اقشار نیز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این فضاهای ورزشی در پنج شهرستان استان واقع شده اند، عنوان کرد: بانوان جامعه هدف ما در ۱۴ رشته ورزشی فعالیت دارند که مسابقات زیادی را برگزار می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: بهمن ماه سالجاری میزبان دو صحرانوردی کارگران کشور بودیم که بانوان کارگر از ۱۸ استان به لرستان سفر کردند و در شهرستان دلفان به رقابت پرداختند و بانوان لرستانی بسیار خوب درخشیدند و مقام قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

آشتاب با بیان اینکه اعزام تیم تنیس روی میز کارگران به مسابقات کشوری در ماه جاری انجام شده است، تصریح کرد: یک مدرسه شنا ایجاد کردیم که مورد استفاده هم بانوان کارگر و هم سایر اقشار قرار می گیرد.

وی به راه اندازی باشگاه ایروبیک و بدنسازی برای بانوان اشاره کرد و افزود: این باشگاه در هفته سه روز ویژه بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دوره های آموزشی زیادی برای بانوان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ورزش را یکی از راه های ارتقای سطح سلامت کارگران و فعالین اقتصادی می دانیم و به دنبال توسعه ورزش در بین این اقشار هستیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید